دیدار رئیس موساد با پادشاه اردن برای اجرای معامله قرن

رژیم صهیونیستی قصد دارد با ملاقات های خصوصی با سران کشورهای عربی آنها را برای اجرای برنامه الحاق کرانه باختری با این رژیم همراه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیوعرب، گفته می شود رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد برای دیدار با پادشاه اردن سفری مخفی به این کشور انجام داده است. رژیم صهیونیستی قصد دارد با ملاقات های خصوصی با سران کشورهای عربی آنها را برای اجرای برنامه الحاق کرانه باختری با این رژیم همراه کند.

 

برنامه های الحاق غیرقانونی کرانه باختری علیرغم انتقادهای جهانی همچنان ادامه دارد. «یوسی کوهن» رئیس موساد در این دیدار با ملک عبدالله پادشاه اردن سیاست های صهیونیستها در منطقه را تشریح کرده است.

 

برنامه های اسرائیل برای الحاق تقریباً یک سوم کرانه باختری تحت برنامه معامله قرن رئیس جمهور ایالات متحده رونمایی شده است.

 

گروه های حقوق بشر می گویند ، اسرائیل از سال 1967 به طور غیرقانونی کرانه باختری را اشغال کرد و مرتکب سوء استفاده های مختلفی علیه مردم فلسطین شده است.

 

در حال حاضر بیش از 600هزار یهودی در شهرک های غیرقانون کرانه باختری زندگی می کنند. توافق نامه اسلو در سال 1995 ، کرانه باختری اشغالی را به سه قسمت تقسیم کرده است.

 

منطقه A تحت کنترل اداری و امنیتی سازمان خودگردان فلسطین (PA) قرار دارد. اداره منطقه B توسط اداره فلسطین کنترل می شود و اسرائیل امنیت را کنترل می کند. منطقه C تحت کنترل کامل اداری و امنیتی اسرائیل است.

کد خبر 943841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha