عاملان آتش سوزی مراتع بخش ساردوئیه جیرفت دستگیر شدند 

خانباز امیرافضلی گفت: ۲ نفر از عاملان آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «خانباز امیر افضلی» گفت: ۲ نفر از عاملان آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: این ۲ نفر از عاملان آتش سوزی های اراضی ملی با پیگیری نیروهای یگان حفاظت بخش ساردوئیه شناسایی و با حکم مقام قضایی دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضا شدند.

وی حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: برای توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی آنها همه باید دست به دست هم بدهیم و به توسعه و فرهنگ سازی منابع طبیعی کمک کنیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امیرافضلی تاکید کرد: آتش سوزی هر هکتار مرتع یا جنگل میلیاردها ریال خسارت به منابع طبیعی وارد می‌کند و تنها راه جلوگیری از بروز این خسارت، پیشگیری و روشن نکردن آتش در این اراضی است.

وی اضافه کرد: تاكنون ۱۵ اكيپ و قریب ۳۳۰ نفر از جوامع محلی در مناطق بحرانی جنوب کرمان از نظر وقوع حريق سازماندهی و آماده همکاری هستند.

امیرافضلی در خاتمه ضمن توصیه به مردم طبیعت‌ دوست، ابراز کرد: مردم می‌توانند با شماره گیری ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان،  گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی را اطلاع ‌رسانی کرده تا از ورود خسارت ‎های جبران ‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 944028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha