دعوت حماس برای اتحاد مردم فلسطین در مقابل صهیونیستها

یک مقام ارشد جنبش مقاومت فلسطین، حماس در بیانیه ای از مردم و گروه های فلسطینی خواست در مقابل طرح الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین یکصدا شوند و عقب نشینی نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک مقام ارشد جنبش مقاومت فلسطین، حماس در بیانیه ای از مردم و گروه های فلسطینی خواست در مقابل طرح الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین یکصدا شوند و عقب نشینی نکنند.

 

«وصفا قبحا» در این بیانیه اعلام کرد جنبش حماس تمام قد از منافع مردم فلسطین ساکن کرانه باختری حمایت خواهد کرد و انتظار از گروه های دیگر فلسطینی نیز اتحاد با این جنبش علیه صهیونیستهاست.

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها در سخنرانی های خود ادعای الحاق تمام بخش های کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین را مطرح کرده است. دونالد ترامپ حامی اصلی نتانیاهو در رونمایی از طرح معامله قرن این مسئله را مطرح کرده بود.

 

در طرح ترامپ گسترش شهرک های یهودی نشین را حق اساسی صهیونیستها عنوان شده است. در این طرح بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شده است.

 

در روزها و هفته های گذشته تظاهرات متعددی علیه طرح الحاق صهیونیستها در کرانه باختری و نوار غزه برگزار شده است. در بسیاری از شهرهای اروپایی نیز تظاهراتی علیه این طرح برگزار شده است.

 

قبحا در جای دیگری از سخنان خود گفت: در وضعیت کنونی تمام گروه ها و احزاب فلسطینی با گرایش های متفاوت باید در مقابل صهیونیستها متحد شوند.

کد خبر 944220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha