اهل بیت   مغناطیس وحدت عملی به شمار می روند

آخوند میرابی گفت: اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان مغناطیس وحدت عملی در بین جوامع اسلامی مفید و موثر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالجبار آخوند میرابی» صبح امروز (سه شنبه 10 تیر) در گفتمان و هم اندیشی پیرامون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در سنت نبوی و سیره رضوی اظهار کرد: وحدت و همدلی یک اصل  و خواسته رسول اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) است.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن ادامه داد: اتحاد و همدلی و برادری انسان خاکی را به عالی ترین درجه می رساند.

 

آخوند میرابی بیان کرد: الگوهای خوبی از جمله رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) را در جامعه اسلامی داریم که در زمان جاهلیت توانست وحدت به وجود بیاورد و مردم جوامع را برادر یکدیگر کند.

 

وی بابیان اینکه اهل بیت (علیهم السلام) می توانند محور وحدت در بین جوامع اسلامی باشند، افزود: 95 درصد وجه اشتراک بین مذاهب اسلامی وجود دارد و می توانیم با اهتمام به آن از تفرقه در جوامع اسلامی جلوگیری کنیم.

 

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندرترکمن تاکید کرد: امام رضا (علیه السلام) در طول هجرت خود به ایران همه مردم حتی غیر مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است.

 

آخوند میرابی افزود: اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان مغناطیس وحدت عملی مفید و موثر است و الگوی وحدت در سیره امام رضا(علیه السلام) می تواند برای وحدت در جامعه به کارگیری کنیم.

 

وی گفت: آثار تلاش هم اندیشی و وحدت آفرینی حضرت امام رضا (علیه السلام) محسوس است و در بین ترکمن ها این امام همام به «قزل امام» معروف است.

 

 

کد خبر 944301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha