شهرستان خوسف معطر به بوی حضور سفیران رضوی شد

در آستانه سالروز ولادت فرخنده ثامن الحجج (ع) و ایام دهه کرامت، شهرستان خوسف معطر به بوی حضور سفیران رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاروان خدام حرم رضوی همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت وارد شهر خوسف شدند و در بدو ورود با امام جمعه این شهر دیدار و گفتگو کردند.

 

کاروان خدام رضوی پس از آن ضمن بازدید از کارگاه تولید ماسک از تلاش های جهادگران مقابله با ویروس کرونا قدردانی کردند و از آنجا راهی روستای نصرآباد برای زیارت آستان مقدس امامزاده سلطان ابوالقاسم از نسل هارون بن موسی کاظم (علیه السلام) و دیدار با مردم این روستا شدند.

 

زنان و مردان روستا به‌صف اما تک‌به‌تک، ماسک به‌صورت منتظرند و سرانجام کاروان زیر سایه خورشید با پرچم متبرک از راه می‌رسد. جمعیت بافاصله، همگام با خادمان و پرچم متبرک به‌سوی امامزاده روستا به راه می‌افتند، برنامه خدام رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و زیارت امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) آغاز می شود.

 

در این برنامه یکی از خدام رضوی به بیان فضائل و مناقب امام هشتم شیعیان پرداخت و سپس یکی از خادمان رضوی صلوات خاص امام رضا (ع) را قرائت کرد. عشق و ارادت مردم را می شد از نگاه و دلتنگی را در قطره قطره اشک هایشان خواند. زائرانی که مدت‌هاست چشم انتظاری سینه شان را تنگ و تنگ تر کرده است. اما با حضور خادمان بارگاه رضوی حالا دل هایشان مانند پرندگان، در صحن و سرای شاه خراسان پر می‌زد. خود را در صحن و رواق پرعظمتت و در کنار ضریح و گنبد طلایی امام هشتم، می دیدند و آقای مهربانی ها را صدا می‌زنند و آرام آرام زمزمه می‌کند: «یا ضامن آهو من را هم زائر حرم با صفایت کن».

 

خدام حرم رضوی با همراه داشتن پرچم سبز گنبد طلایی امام رضا(ع) بعد از آن راهی مسجد جامع خوسف برای اقامه نماز مغرب  و عشاء شدند و پس از اقامه نماز، برای مردم سخنرانی و مداحی کردند. دلها آنقدر آماده است که از کیلومترها فاصله با مشهد و تنها با دیدن خدام و پرچم بارگاه، امام رضایی می‌شود و دلها را ابر رأفت و چشمها را باران اشتیاق می‌گیرد و دستها ملتمسانه‌تر از همیشه دخیل پنجره های فولاد مهربانی می شود تا روزنه ای به سمت روضه رضوان طوس باز شود و پاها چابک‌تر از همیشه بر صحن و سرای اجابت قدم بگذارد. آری اینگونه است که دل‌های مشتاقان با حضور خدام رضوی منور به انوار معنوی زیارت از راه دور می شود.

 

کاروان خادمان رضوی اما هرکجا که می‌روند با خود عشق و شور و محبت می‌برند پیامشان وحدت و همدلی در عین عشق به اهل‌بیت(علیه السلام) است نامشان خورشید و ذکرشان یا امام رضا(علیه السلام) است.

کد خبر 944627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha