درآمد دهیاری ها باید از محل نقش آفرینی توسعه اقتصادی روستا باشد

ورمزیاری با اشاره به اینکه درآمد دهیاری ها باید از محل نقش آفرینی توسعه اقتصادی روستا باشد، گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاها سرمایه گذاران بومی دارند که ساکن شهرها هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت ورمزیاری» شب گذشته (سه شنبه 10 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: ما قانون تأسیس دهیاری های خودکفا را که در سال 77 تصویب شده را داریم درآمد دهیاری ها باید از محل نقش آفرینی که توسعه اقتصادی روستا مانند پروژه های عام المنفعه، انبار محصولات کشاورزی و ... باشد که موجب رونق اقتصادی روستا شود و از محل صدور فعالیت بخشی از منابع آن تأمین شود.

 

استاد دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از روستاها سرمایه گذاران بومی دارند که ساکن شهرها هستند و اگر دهیاری روستا برنامه علمی و پروژه اقتصادی درستی داشته باشد بسیاری از این سرمایه گذاران می توانند در آن شرکت داشته باشند.

 

«مصطفی جلال پور»، دهیار روستای چوپانان نایین در ساز و کارهایی که برای تولید اشتغال و سرمایه گذاری در روستاها انجام می شود دارای مشکلاتی است از جمله کارهای اداری و گرفتن مجوزها که ارگان های دولتی در مراکز شهرها هستند و تعداد آنها برای اخذ مجوز زیاد است.

 

«علی اصغر عظیمی»، دهیار روستای حصار بخش بایگ تربت حیدریه گفت: در حوزه دهیاری ها تعدادی مشکل وجود دارد که باعث کندی در پیشرفت و کارهای عمرانی روستا می شود از جمله کمیته انطباق که زمان زیادی برای تأیید آن خواهد برد.

 

وی افزود: هزینه های دهیاری ها با تورم همخوانی ندارد و دهیاری ها امنیت شغلی ندارند که با حقوق پایین و تمام وقت فعالیت می کنند./

کد خبر 944639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha