وجود ۱۸۰۰ مسجد فعال در استان لرستان

حجت الاسلام غلامی، از وجود یک هزار و ۸۰۰ مسجد فعال در استان لرستان خبر داد و گفت: برنامه های مساجد با محوریت روحانیت برگزار می شود.

حجت الاسلام «احمدرضا غلامی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه کرامت بیشتر با رویکرد فضای مجازی در حال برگزاری است.

 

برنامه های دهه کرامت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد برگزار می شود

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در مساجد نیز برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل های بهداشتی نیز برگزار می شود و برای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کرونا تلاش می شود بیشتر از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه ها و ظرفیت تبلیغی مبلغان بومی استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی مسجد محوری است، عنوان داشت: روحانیان در مساجد هر محله حضور دارند و فعالیت در مساجد با محوریت روحانیت در حال انجام است.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: از زمان پیامبر(ص) مساجد محل رجوع مردم و مکانی مناسب برای رفع مشکلات مردم بوده است و در نظام جمهوری اسلامی نیز مساجد نقش خود را در انجام فعالیت های مختلف ایفا می کنند.

 

وی یادآور شد: هم اکنون یک هزار و 800 مسجد فعال در استان لرستان وجود دارد و در وعده های مختلف نماز جماعت با حضور روحانی محله برگزار خواهد شد و در مناسبت های مختلف در فصول سال در عرصه تبلیغ قابل بهره برداری هستند.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اذعان داشت: گرچه مساجد فاصله زیادی تا مسجد تراز اسلامی دارند، مساجد در دوران جنگ نقش خود را به خوبی ایفا کرده و امروزه نیز در سیل، زلزله و مقابله با ویروس کرونا مساجد به پایگاه هایی برای گروه های جهادی تبدیل شدند.

 

وی اظهار داشت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا مساجد به پایگاه تهیه و تولید ماسک تبدیل شدند، محل اعتماد و رجوع مردم بودند و شاهد انجام فعالیت های جهادی در مساجد بودیم که افزون بر انجام فعالیت های فرهنگی مذهبی، به مرکز خدمت به مردم تبدیل شدند.

 

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: باید فرهنگ سازی شود که مردم حمایت از مساجد را به عنوان یک تکلیف بدانند و نگاه ویژه به ساخت و حمایت از مسجد در جامعه نهادینه شود.

کد خبر 944961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha