تذکر کتبی رییس شورا به شهردار رشت ابلاغ شد

رییس شورای رشت امروز(۱۱ تیر) به شهردار این شهر برای عزل ۳۰ مدیر شهرداری تذکر رسمی داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسماعیل حاجی پور» در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر امروز(چهارشنبه،۱۱ تیر) برگزار شد، با انتقاد از عزل ۳۰ مدیر شهرداری اظهار کرد: شهردار باید نسبت به عزل این مدیران و مشخص نکردن مسئولیت های جدید این افراد پاسخگو باشد.


رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه عزل و نصب در بدنه شهرداری از اختیارات قانونی شهردار است افزود: ۳۰ مدیر عزل شده با متوسط سابقه کار ۱۵ ساله از سرمایه های شهرداری هستند که برکنار شده اند و هیچ‌ جایگاه و مسئولیتی برای آن ها تعریف نشده در حالی که باید از آن ها بهترین و شایسته ترین بهره وری را انتظار داشت.


وی تصریح کرد: هنر شهردار این نیست که مدیران را عزل کند بلکه باید بتواند از توانایی های کارکنان شهرداری نهایت استفاده را ببرد.


حاجی پور با بیان اینکه نیروی انسانی هر سازمانی، سرمایه ی آن سازمان است گفت: رشت امروز به بهانه نیاز ندارد بلکه باید به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود.


وی تاکید کرد: با اینکه بارها به صورت دوستانه نسبت به عزل و نصب های مکرر به شهردار تذکر دادیم‌، اما به نظر می رسد باید تذکری رسمی و کتبی به شهردار ارائه داد تا با احساس مسئولیت بیشتر، این مشکل حل شود.


در ادامه این جلسه «رضا رسولی» با اشاره به حضور معاون فناوری رییس جمهور در رشت و افتتاح کارخانه نوآوری در گیلان و صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: بسیاری از نخبگان شهر رشت و استان گیلان می توانند با بهره مندی از این دو فرصت، یاری رسان صنعت در استان باشند.


این عضو شورا افزود: کارخانه نوآوری شتاب‌دهنده  هر ایده خلاقانه جوانان گیلانی به یک محصول درآمدزا خواهد بود و گامی بزرگ و مهم برای شکوفایی استعدادهای گیلانی است.


وی همچنین خواستار تجلیل از دو قهرمان رشتی که موفق به کسب سهمیه المپیک ورزشی شده اند، در شورا شد.

کد خبر 945032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha