امام رضا(ع) با آمدن به ایران جمع شیعیان را منسجم کردند

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: امام رضا(ع) با آمدن به ایران از پایگاه قدرت عباسی به عنوان فرصت حسن استفاده را کردند که جمع شیعیان را منسجم کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه جمعه ۱۳ تیر به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به ایران درس است، اگر هجرت پیامبر اکرم(ص) نبود امروز خبری از اسلام نبود.

وی افزود: هجرت گشایش، تحول، تحرک و بالندگی است، همواره از ما خواستند که مهاجر باشیم، هجرت این است که ما به وضع موجود قانع نباشیم و در تلاش باشیم که مرتبه و رتبه تقرب به خدا را رقم بزنیم. در روایات آمده است که دو روز هرکس در انجام اعمال صالح و خیرات یکی باشد دچار خسران شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: هر کس دیروز او بهتر از امروز باشد او نزد خداوند ملعون است، چنین شخصی دارائی خود را از دست می‌دهد و اگر این وضعیت او ادامه یابد گرفتار جهنم می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تبلیغ امام رضا(ع) برای اسلام در مدینه خارج از این شهر نمی‌رفت، عنوان کرد:  امام رضا(ع) با آمدن به ایران از پایگاه قدرت عباسی به عنوان فرصت حسن استفاده را کردند که جمع شیعیان را منسجم کنند. سادات که آواره بودند در ایران به امنیت رسیدند.

وی بیان کرد: ما هم سعی کنیم از بدی‌ها، گناهان، کسالت، کم کاری، قساوت، قطع رحم، قهر و زودرنجی و هجرت کنیم، در کمک‌های مومنانه به چند روز قناعت نکنیم همواره به این عمل خیر ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره اهمیت حضور امام رضا(ع) در ایران، گفت: حضور امام رضا(ع) در کشورمان سبب امنیت و پناه مردم ما شده است، فاصله امروز ما از امام رضا(ع) نتیجه گناهان ما است، همت کنیم گناهان خود را ترک کنیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام نماینده خداوند بر روی زمین است، ابراز کرد: با حضور فیزیکی امام رضا(ع) در کشورمان ایران مردم درباره این اصل که امام نماینده خداوند است آگاهی یافتند. عشق مردم به ایشان فراوان شده و شیعه در آن جان روزافزون گرفت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام رضا(ع) در ایران مبلغ عملی اسلام و قرآن بودند، اظهار کرد: ذهن‌ها نسبت به حکم‌ها و حکومت‌ها بد شده بود اما با ولایتعهدی امام رضا(ع) مردم فهمیدند که حاکم هم می‌تواند انسانی صالح و الهی، متواضع و مردم‌دار باشد.

وی افزود: امام رضا(ع) با احترام به ضعفا و فقرای جامعه اشرافی‌گری را رد کردند، امام رضا(ع) به همه ما شیعیان یاد دادند که هیچ کس حق ندارد به زیردست خود فخرفروشی کند، انسان باید به همنوع خود احترام بگذارد کسی که به خاطر قدرت و ثروت به دیگران فخر می فروشند او شیعه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه چه کسانی نزد ایشان عزیز هستند، خاطرنشان کرد: هرکس کار خیر کند شاد است و هر زمان کار بد کند سریع پشیمان شده و استغفار می‌کند، هنگام غضب خود را کنترل می‌کند که ظلم نکند.

 

 

کد خبر 945680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha