ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است

فرماندار دهلران گفت: دهلران شهرستان مرزی و مستعد در عرصه کشاورزی در بخش تولید، اشتغال و درآمدزایی است به طوریکه ارزش محصولات کشاورزی دهلران سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارشس خبرگزاری شبستان از ایلام « مجید عسگری» صبح امروز(۱۴ تیر) در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان دهلران اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن ذرت، بیش از ۱۲ هزار تن کلزا و ۱۰۰ هزار تن سبزی و صیفی نشان از ظرفیت های بخش کشاورزی دهلران تولید می شود که می طلبد در زمینه صنایع تبدیلی در این بخش اقدامات عاجل انجام شود.

 

وی افزود: باتوجه به نزدیک شدن به کشت تابستانه آب ۲۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تامین می شود.

 

عسکری تامین آب کشت تابستانه را یکی از مشکلات کشاورزان در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده، برای ۱۷ هزار هکتار از اراضی فکه و عین خوش و ۵ هزار هکتار از اراضی تحت شبکه سد دویرج تامین آب کشت تابستانه اجرایی می شود.

 

فرماندار دهلران با اشاره به بهره گیری از شیوه های آبیاری مدرن در کشاورزی این شهرستان، تصریح کرد: بهره گیری از این شیوه ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه های کشاورزی موجب افزایش تولید و رونق اشتغال و کشاورزی در منطقه شده است.

 

عسگری یادآور شد: با توجه به اراضی مستعد کشاورزی و از طرفی تولید انواع محصولات کشاورزی در شهرستان نیازمند توسعه کارهای کشاورزی و تحقیقاتی است و دولت نیز در این راستا اقداماتی انجام داده است.

 

فرماندار دهلران گفت: رفع مشکلات بیمه کشاورزان، تامین ادوات کشاورزی، ایجاد واحد جهاد کشاورزی در دشت عباس نیز مد نظر و پیگیری خواهند شد.

 

عسگری خاطرنشان کرد: نقش تشکل های کشاورزان در پیگیری و تسهیل امورات بسیار مهم است و  این تشکل ها در انعقاد به موقع قراردادها با امور آب اقدام کنند تا شاهد کاهش مشکلات در بخش پرداخت آب بها و تامین به موقع آب اراضی باشیم.

 

کد خبر 945704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha