لزوم تلاش شهرداران در هویت بخشی به سیما و کالبد شهر

پورحضرت گفت: شهرداران در زمینه هویت بخشی به سیما و کالبد شهر و توجه به توسعه فضای سبز و تسهیل کردن مسیر خدمت‌رسانی به مردم باید ‌تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «وحید پورحضرت» امروز(شنبه، ۱۴تیر) در دیدار با شهرداران ماسال و شاندرمن و ضمن تبریک روز شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداران در زمینه هویت بخشی به سیما و کالبد شهر و توجه به توسعه فضای سبز و تسهیل نمودن مسیر خدمت‌رسانی به مردم باید تلاش ‌کنند.

 

فرماندار ماسال افزود: نامگذاری چهاردهم تیرماه به نام روز شهرداری و دهیاری به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی موید نقش، اهمیت و جایگاه فعالان این عرصه در تحقق اهداف، سیاست ها و برنامه‌های کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف مهم در همه کشورهای دنیا از جمله ایران اسلامی بر پایه استفاده درست از منابع و امکانات و نیز ملاحظات محیطی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار دارد گفت: شهرداران و دهیاران به عنوان نمایندگان مردم در بخش‌های مختلف شهری و روستایی نقش مهمی در این خصوص بر عهده دارند.

 

پورحضرت تصریح کرد: هویت‌بخشی به سیما و کالبد شهر و روستا، توجه به استانداردسازی و ایمن‌سازی ابنیه و اماکن، صیانت و احیای بافت قدیم و پاسداشت میراث ارزشمند تاریخی، حفاظت از محیط زیست، توجه به توسعه فضای سبز، مشارکت دادن بانوان و جوانان در عرصه مدیریت شهری و روستایی، پرهیز از دخالت دادن اختلافات محله‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، توجه به معماری ایرانی اسلامی و تسهیل کردن مسیر خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف از جمله مهم‌ترین وظایف و رویکردهایی است که متولیان امر مدیریت شهری و روستایی باید با دقت و ظرافت در مسیر تحقق آن گام بردارند.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش بی وقفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فضای شهرها و روستاها برای مردم شریف و متدین شهرستان ایمن، لذت بخش، زیبا و نشاط آفرین شود.

کد خبر 945775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha