راه اندازی نمایشگاه دائمی نگین قم

نمایشگاه دائمی نگین قم به صورت مجازی همزمان با دهه کرامت به همت موزه آستان کریمه اهل‌بیت(س) راه اندازی شد.

حجت الاسلام «مشکاتی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به هدف از راه اندازی نمایشگاه دائمی نگین قم گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری نمایشگاه حضوری وجود نداشت از این رو راه اندازی نمایشگاه مجازی در دستور کار قرار گرفت.

 

کارشناس موزه آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به محتوای نمایشگاه مجازی نگین قم افزود: این نمایشگاه با موضوع جایگاه فرهنگی قم، فضایل و مقام و شخصیت حضرت معصومه(س) و ارائه آثار تاریخی راه اندازی شد.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه با استفاده از ظرفیت نمایش آثار هنری در فضای مجازی ‌همزمان با دهه کرامت آغاز به کار کرد که به صورت دائمی برای علاقمندان برپا خواهد بود.

 

حجت الاسلام مشکاتی  افزود: تا کنون ۴۸ اثر برای نمایشگاه نگین قم فراهم شده است، که شامل آثار خوشنویسی با خط‌های نسخ فارسی، نسعلیق، ثلث، خط آزاد و نسخ عربی بوده همچنین آثار نقاشی شامل نقاشی خط و تابلوی نقش برجسته می‌شود.

 

وی ادامه داد: محتوای این آثار شامل  مطالبی از جمله سلام‌های هشتگانه زیارت کریمه اهل بیت(س)، روایات زیارت حضرت معصومه(س)و همچنین احادیثی در خصوص  قم و حرم اهل بیت(ع) بودن این شهرمقدس  است.

 

کارشناس موزه آستان کریمه اهل‌بیت(س) یادآور شد: این نمایشگاه در سایت موزه آستان مقدس حضرت معصومه به نشانی museum.amfm.ir بارگذاری شده و  از طریق شبکه های اجتماعی موزه به نشانی @haramqom_museum در ایتا و اینستاگرام نیز قابل دسترسی است.

کد خبر 945901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha