جذب اعتبارات خوزستان در حوضه آبخیزداری و آبخان‌داری قابل ملاحظه است

شریعتی با بیان اینکه جذب اعتبارات خوزستان در حوضه آبخیزداری و آبخان‌داری قابل ملاحظه است گفت: باید شرایط منابع آب‌های زیرزمینی استان را بیش از پیش تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته (یکشنبه ۱۵ تیر) در حاشیه آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های آبخیزداری حوضه آبخیز رامهرمز و شهرویی بهبهان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در منطقه شهرویی بهبهان بیش از ۱۴ طرح آبخیزداری اجرا شده اظهار کرد: این طرح‌ها برای تکمیل طرح s12 است و طرح‌های s13 و s14 هم در حال کار برای بهره‌برداری هستند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به سیلاب سال ۹۰ و تلف شدن هشت نفر در این منطقه افزود: به همین منظور برای پخش سیلاب، دایکت‌هایی زده می‌شود تا با انجام چنین پروژه‌هایی به تقویت آب‌های زیرزمینی برای مراتع و کشاورزی کمک شایانی کنیم و همچنین از ورود گِل و لای در بستر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: برای کمک به تقویت منابع طبیعی و مراتع منطقه و جلوگیری از سیلاب‌ها با توجه به اجازه مقام معظم رهبری و پیشنهاد ریاست جمهوری پیرامون تقویت حوضه‌های آبخیزداری و آبخان‌داری و با توجه به شرایط اقلیمی ایران که از سه سال پیش تاکنون مورد توجه قرار گرفته و جذب اعتبارات خوزستان قابل ملاحظه بوده باید این روند را همچنان ادامه دهیم.

 

شریعتی با بیان اینکه باید مکان‌هایی که ظرفیت اجرای بندهای خاکی را دارند و به طرح‌های آبخیزداری که در استان بسیار زیاد هستند، توجه شود عنوان کرد: باید با شدت و حدت بعد از یک وقفه چندین ساله در این زمینه طرح‌ها را گسترش دهیم و تقویت کنیم.

 

وی یاد آور شد: شرایط منابع آب‌های زیرزمینی استان را بیش از پیش تقویت کنیم تا در خشکسالی‌ها با بحران‌هایی که در سال‌های گذشته مواجه بودیم، کمتر درگیر شویم و بتوانیم همراه با طبیعت خودمان را وقف دهیم و شرایط بهتری برای مردم استان برای زندگی ایجاد و از مواردی مانند ریزگردها جلوگیری کنیم.

 

کد خبر 945963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha