اساتید حوزه تجسمی استان اردبیل زبانزد هنرمندان منطقه قفقاز است

اسحاقی گفت: اساتید حوزه هنرهای تجسمی استان اردبیل زبانزد هنرمندان منطقه قفقاز است و بسیاری از جشنواره های بین المللی منطقه با حضور اساتید تجسمی اردبیل برگزار می شود.

«سید ناصر اسحاقی» در جریان بازدید از نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی «رهروان طریق عشق» در پیاده راه عالی قاپو به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: اساتید حوزه تجسمی استان اردبیل زبانزد هنرمندان منطقه قفقاز است و بسیاری از جشنواره های بین المللی منطقه با حضور اساتید تجسمی اردبیل برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری از هنرمندان سرشناس استان اردبیل در حوزه های مختلف هنری آثار ارزشمندی را خلق کرده اند اما امروز در گمنامی کامل قرار دارند و باید هنرمندان این حوزه اقدام به معرفی هنرمندان شاخص استان در ادوار گذشته اقدام کنند تا زمینه جذب نوجوانان و جوانان به عرصه هنر شود.

 

اسحاقی ادامه داد: استان اردبیل در زمینه خوشنویسی هنرمندان نام آشنایی دارد که شاگردان بزرگی را تربیت کرده اند اما امروز این هنرمندان در گمنامی به سر می برند.

 

وی خاطر نشان کرد: در معرفی هنرمندان بزرگ تاریخ استان اردبیل اجحاف بزرگی شده است که زمینه معرفی این نامداران هنر استان آغاز شده اما باید هنرمندان و علاقمندان عرصه هنر نیز همکاری بهتری در این زمینه داشته باشند.

 

نمایشگاه «رهروان طریق عشق» با مشارکت اساتید و هنرجویان انجمن خوشنویسان و آموزشگاه های آزاد هنری اردبیل تعداد 45 اثر از هنرجویان در معرض نمایش عموم گذاشته شده است و همچنین کارگاه زنده خوشنویسی در همین محل توسط هنرجویان برگزار شد.

 

این نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری انجمن خوشنویسان اردبیل و مؤسسه فرهنگی و هنری تصویر هنر آرتا برگزار شد.

کد خبر 946167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha