ضرورت آتش به اختیار بچه های مساجد در نبرد با مشکلات فرهنگی و اقتصادی

طاهری گفت: یکی از راه های مقابله با مشکلات کنونی کشور، آتش به اختیار جوانان انقلابی در مساجد است تا با محوریت مسجد کمک حال مسئولان در حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص کارکردهای مساجد اظهار کرد: مساجد سنگر است و از زمان ساخت اولین مسجد تاکنون بشر را از آفت ها و آسیب های بسیاری مصون داشته است.

 

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه با در آستانه پیروزی انقلاب، مساجد به نقش خود در این پیروزی به خوبی عمل کردند، ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی هم مساجد به عنوان پایگاه های ثبت نام از رزمندگان و تدارکات جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه متناسب با نیازهای روز مساجد به وظیفه خود عمل کردند، گفت: در شرایطی که کشور مورد هجمه های فرهنگی دشمن بود، کانون های مساجد برای مقابله با این هجمه ها وارد عمل شدند و در حال حاضر هم در این زمینه ایفای نقش می کنند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بچه های مساجد در کنار ائمه جماعت در مساجد کارهای عقیدتی و فرهنگی انجام می دهند، ادامه داد: این مراکز با جذب جوانان و مسلح کردن آنان به آموزه های دینی و باورهای اعتقادی در صف نبرد با جنگ فرهنگی هستند.

 

طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل کم کاری مسئولان کارهای فرهنگی بسیاری برجا مانده است، گفت: مساجد و مراکزی که با حضور جوانان مومن و انقلابی در مسجد تشکیل شده است می توانند وارد عمل شوند و این کمبودها را جبران کنند.

 

وی با تاکید براینکه درحال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی و موضوع شیوع ویروس کرونا مواجه است، گفت: در شرایط کنونی مساجد برای جبران این کمبودها وارد عمل شده و با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین به کمک نیازمندان شتافته است.

 

این مسئول از امام جماعت به عنوان فرمانده مسجد یاد کرد و گفت: امروز نیروهای متعهد انقلابی در سنگر مسجد و زیر فرماندهی امام جماعت در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

 

طاهری با بیان اینکه مجلس یازدهم با تمام توان آمادگی خود را برای حمایت از مساجد و کمک به احیای کارکردهای آن اعلام می کند، گفت: یکی از راه های مقابله با مشکلات کنونی کشور، آتش به اختیار جوانان انقلابی در مساجد است تا با محوریت مسجد کمک حال مسئولان در حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با انتقاد از نیمه فعال بودن بسیاری از مساجد استان خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد مساجد تراز انقلاب اسلامی در زنجان انگشت شمار است و امیدواریم با حضور پرشورتر جوانان در مساجد تعداد مساجد این چنینی در زنجان افزایش پیدا کند.

کد خبر 946459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha