گنجاندن دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره فیلم کوتاه شیراز

سهرابی گفت: بخش ویژه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز به دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد تا فرصتی برای ارائه ارزش های دفاع مقدس و امر به خوبی و نهی از بدی‌ها در ابعاد مختلف جامعه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (دوشنبه 16 تیر) در آئین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز گفت: مصادف شدن این جشنواره استانی با چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به فال نیک می گیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بخش ویژه این جشنواره به دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد تا فرصتی برای ارائه ارزش های دفاع مقدس و امر به خوبی و نهی از بدی‌ها در ابعاد مختلف جامعه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در این میان توصیه به دیگران برای رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا نیز امر به معروف و دفاعی مقدس برای ریشه کن کردن بیماری است.

سهرابی تاکید کرد: با انتشار فراخوان آئین نامه نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز فرصتی برای حضور هنرمندان و فرهنگ‌ وران فارس در این حوزه در فضای مجازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به بخش‌ اصلی جشنواره اعلام کرد: تمامی آثار تولیدی در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی، می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

سهرابی ادامه داد: بخش ویژه نیز شامل فیلم هایی در زمینه‌های دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر است که به صورت مجزا داوری خواهد شد و جوایز جداگانه ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با ذکر مقررات جشنواره گفت: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای آثار ۳۰ دقیقه است و فیلم‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال 1396 تا کنون که به جشنواره فیلم کوتاه شیراز ارسال نشده باشند قابل ارسال هستند.

سهرابی افزود: برای ثبت ‌نام تنها با روش اینترنتی و مراجعه به سایت www.ssfa.ir  می توان اقدام کرد و ثبت نام کنندگان باید شماره ثبت مربوطه خود را هنگام ارسال کپی آثار و نام فیلم خود تحویل دهند.

وی تاکید کرد: امکان ویرایش و ارسال مجدد آثار وجود ندارد و فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و نمایشی نداشته باشند از بخش مسابقه کنار گذاشته خواهند شد و بعد از ورود یک فیلم امکان خروج آن از جشنواره وجود ندارد.

سهرابی با اشاره به شرایط فنی آثار اعلام کرد: تمامی آثار باید به‌ صورت فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شود و فیلم‌های DVD Video  و نوارهای DV cam یا HD cam در جشنواره پذیرش نمی شوند و آثار باید در یکی از قطع‌های Full HD- HDV و لزوما با فریم ریت‌های ۲۵ باشند.

گفتنی است، رونمایی از فراخوان نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز با حضور مدیرکل و معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد استان فارس، رئیس گروه سینمایی و رئیس انجمن فیلم کوتاه شیراز برگزار شد.

کد خبر 946646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha