احداث ۲۲۰ سالن جدید سینما در کشور/ تولید فیلم کوتاه در خراسان جنوبی حمایت می‌شود

حیدری خلیلی از حمایت سازمان سینمایی کشور از ۱۰ فیلم کوتاه برتر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان صورت گرفت، هر فیلم مبلغ ۱۵ میلیون تومان حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند «رمضانعلی حیدری خلیلی» عصر امروز(16 تیر) در حاشیه مراسم بهره برداری از سینما فردوسی بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان امور سینمایی در سه سال اخیر، حضور خود در استانها را جدی تر کرده است، گفت: اعتقاد داریم که یکی از راههای توسعه سینمای کشور، توسعه فعالیت های سینمایی در استان‌ها است.

 

وی با بیان اینکه طبق تفاهم نامه ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی منعقد شده است، حدود 18 عنوان فعالیت سینمایی در خراسان جنوبی اجرا شده که غالب آن تولید فیلم کوتاه توسط فیلم سازان جوان است، گفت: تولید فیلم مستند توسط مستندسازان محور دوم فعالیت های سازمان سینمایی برای استانها است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور از ساخت پردیس سینمای امید در طبس خبر داد و گفت: ساخت این سینما در مرحله مناقصه قرار دارد و چون جزو پروژه های زودبازده است، امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

 

حیدری خلیلی اظهارداشت: ساخت این پردیس سینما، زیرساخت امکان برگزاری جشنواره‌های منطقه ای و کشوری فیلم را در این استان میسر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان سینمایی برای بهسازی سالن های سینمایی قدیمی کمک می‌کند، افزود: در حال حاضر 220 سینمای در حال احداث توسط بخش خصوصی در کشور وجود دارد که بخشی از اینها امسال به بهره برداری می رسد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه امسال نمایندگی انجمن سینمای جوان در قاین و فردوس راه اندازی می شود، گفت: همچنین برای توسعه دانش سینمایی فیلم سازان جوان استان، حمایت هایی در اختیار استان قرار می‌گیرد که بتوانند چند کارگاه‌ آموزشی برای فیلم سازان استان برگزار کنند.

 

حیدری خلیلی از حمایت سازمان سینمایی کشور از 10 فیلم کوتاه برتر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان صورت گرفت، هر فیلم مبلغ 15 میلیون تومان حمایت می‌شود.

 

 

کد خبر 946724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha