کشف فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیاردی در هرمزگان

سردار جعفری گفت: با هوشاری و تلاش همه جانبه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان یک فقره فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شناسایی و کشف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « غلامرضا جعفری » در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان در پی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی ، پیگیری موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 

وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی لازم و با همکاری اداره کل امور مالياتي استان مشخص شد، احدي از موديان مالياتي به نام یک شرکت مشخص، درسال‌هاي 1391 تا 1394 در سطح شهرستان بندرعباس در راستاي انجام فعاليت‌هاي گسترده اقتصادي خود از جمله واردات کالا با اخذ کارت بازرگاني فعالیت داشته که با گذشت چندين سال از تاسيس اين شرکت هيئت مديره آن هيچ گونه اظهار نامه اي جهت اعلام اقدامات تجاري به اداره امور مالياتي استان ارسال نکرده اند.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي و پليسي  و با حضورکارشناسان انتظامی  دراداره کل امورمالياتي و اداره کل گمرکات استان نسبت به رصد ميزان واردات ، نوع کالاي وارد شده  و غيره اقدام که نهايتا مشخص شد شرکت مذکور ازطريق  یکی از گمرکات استان کالاهاي مختلفي ازجمله خودرو،لاستيک ، برنج ... بصورت کلان و توسط افرادي با استفاده از وکالتنامه از سوي شرکت ، ترخيص کرده است.

 

سردار جعفری خاطر نشان کرد :  با بررسی های دقیق و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی  در خصوص عمليات‌هاي تجاري انجام شده مبلغ 110 ميليارد تومان بدهي مالياتي مرتبط با عملکرد سالهاي 1391 تا سال 1394 توسط اداره کل امور مالياتي استان هرمزگان استخراج شد.

 

وی اذعان کرد: اقدامات تکمیلی لازم جهت شناسايي اعضاء هيئت مديره و مديرعامل شرکت مورد نظر انجام و مشخص شد مدير عامل شرکت خانمي به هويت «ر ت» ساکن بندرعباس که از افراد ضعيف و بي بضاعت که با کارگري درمنزل  پدر فردي بنام «م ص» مخارج خود را تامين مي کرده که نامبرده از موقعيت و بي سوادي خانم سوء استفاده  کرده و به بهانه بيمه کردن وی، خانم را به دفتر اسناد رسمي و اداره ثبت شرکت ها برده و با ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگاني اقدام به فعاليت اقتصادي در سطح شهرستان بندرعباس  می کرده است . 

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود : با توجه به اينکه شرکت مذکور وجود خارجي نداشته و آدرس دقيقي از محل سکونت خانم در دسترس نبود با بهره گیری از شیوه های خاص پلیسی محل سکونت وي شناسايي و پس ازهماهنگي با مقام قضايي نامبرده به پليس امنیت اقتصادی استان احضار و در تحقيقات بعمل آمده از وي در خصوص نحوه فعاليت و فرار ماليالي ،مشخص شد شرکت موصوف متعلق به مهرداد ص بوده که با توجه به اظهارات خانم تنيده و با هماهنگي مرجع قضايي متهم شناسایی ودر یک عملیات ضربتی دستگیر ودر بازجویی های فنی بعمل آمده و مواجه شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و  صراحتا  به ثبت شرکت  بنام غیر و فرار مالياتي و عدم آگاهي خانم مذکور از بزه انتسابي معترف شد.

 

جعفری تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا اعزام ، ودر اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت ماليات وضع شده، نامبرده به اتهام سوء استفاده از مجوز افراد غيردر خصوص واردات کالا و همچنين  جعل امضاء اوراق گمرکي با  قرار وثيقه روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 947219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha