تولید  ۱۱۱ تن انواع محصولات ارگانیک در خراسان جنوبی

قوسی گفت: طی یکسال گذشته بالغ بر ۱۱۱ تن انواع محصولات ارگانیک در خراسان جنوبی تولید شده است.

«غلامرضا قوسی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک به معنای عدم استفاده از مواد شیمیایی و غیرطبیعی در روند تغذیه گیاهان تحت کشت و هم دفع آفات نباتی بدون استفاده از سموم شیمیایی در مزارع است، گفت: در حال حاضر ۱۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیر کشت محصولات ارگانیک است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان، ۳۸ هکتار مربوط به زرشک، ۸۴ هکتار مربوط به زعفران و ۲۹ هکتار مربوط به گل محمدی است.

 

وی از تولید ۱۱۱تن محصول ارگانیک در یک سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این محصولات شامل تولید ۱۰۳ تن زرشک، ۲۳۴ کیلوگرم زعفران و ۷ تن و ۶۲۴ کیلوگرم گل محمدی بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی است.

 

قوسی بیان کرد: این نوع محصولات، استفاده از حد مجاز آلاینده‌ها را بI طور جدی مد نظر قرار می‌دهد و برای اینکه بتواند این محصول در بازار جایگاه خود را باز کند نیاز به فرهنگ سازی عمومی‌ است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه محصولات ارگانیک استان در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، سرایان، بیرجند و سربیشه تولید می‌شود، عنوان کرد: محصولات ارگانیک تولید شده در خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی و تهران و همچنین کشور‌های اروپایی، آلمان و فرانسه ارسال می‌شود.

 

وی از اجرای طرح تولید محصول سالم برای ۱۰ محصول زراعی و باغی استان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال اجرای این طرح برای محصول زعفران، پسته، عناب، انار، زیتون، توت، کنجد، زرشک و سبزیجات برگی استان خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و خوسف در نظر گرفته شده است.

 

قوسی یکی از مشکلات موجود برای فروش این محصولات در استان را آشنا نبودن بسیاری از مردم با این محصولات دانست و گفت: قیمت این محصولات حدود ۱۰ تا ۱۵درصد نسبت به دیگر محصولات بیشتر است اما به دلیل اینکه هنوز مردم درباره تفاوت آن اطلاعات چندانی ندارند، بیشتر محصولات ارزان‌تر را می‌خرند.

 

 

 

کد خبر 947269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha