حفظ عفاف و حجاب موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود

مینویی گفت: حفظ عفاف و حجاب به‌ویژه حضور بانوان عفیف در جامعه سبب حفاظت و استحکام بنیان خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مریم السادات مینویی» امروز (18 تیر) به مناسبت هفته حجاب و عفاف در جمع دانش آموزان و بانوان در سالن همایش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عباس‌آباد، بیان کرد: کشور به‌منظور حفظ تعادل اجتماع ازنظر امنیت و آرامش روانى، نیاز به فرهنگ‌سازی در مورد ارزش حجاب و عفاف در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه بانوان دارد

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن با اشاره به فواید و ره‌آورد عفاف گفت: یکى از مقدس‌ترین نهادهاى اجتماعى که بشر تا حال به خود دیده، نهاد خانواده است  که حفظ حجاب و عفاف در جامعه سبب حفاظت و استحکام  بنیان آن می‌شود.

 

وی ادامه داد: بی‌تردید نقش خانواده در پروسه ایجاد جامعه سالم، یک نقش بی‌بدیل و تأثیر حجاب و پوشش اسلامى در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى، غیرقابل‌انکار است؛ همچنین در مقابل آن، برهنگى و بدحجابی سمّ کشنده نظم و پیوند موجود در نهاد خانواده است.

 

مینویی با اشاره به گزارش آمارها در خصوص طلاق اعلام کرد: مستندات در این زمینه نشان می‌دهد که با افزایش بی‌حجابی در جهان، طلاق و ازهم‌گسیختگی زندگى زناشویى در دنیا همواره بالا رفته است؛ زیرا «هر چه دیده بیند، دل کند یاد» و هر چه دل در مقوله هوس‌ها سرکش شود، معضل و مشکل در جامعه به دنبال دارد، اما در محیطى که «حجاب» حاکم است، شرایط و قوانین اسلامى رعایت می‌شود و قداست پیمان زناشویى حفظ‌شده و خانواده‌ها متلاشى نخواهند شد.

 

وی خطاب به بانوان بیان کرد: آیا ارزش خشت وگِل، نفت خام، طلا و ... از ارزش یک بانوی مسلمان بیشتر است؟ چه طور از تمام موارد فوق حفاظت می‌شود ولی در مورد زنان این اعتقاد در برخی افراد وجود ندارد؛ لذا زن با توجه به دارا بودن لطافت روح و جسم و این‌که شاهکار خلقت پروردگار است همچون مرواریدی نیاز به پوشش دارد.

 

مینویی خاطرنشان کرد: ارزش زن مسلمان به حفظ حجابش است؛ زیرا زن به‌عنوان یک مربی در جامعه می‌تواند انسان‌ساز باشد؛ به همین خاطر باید از خود مراقبت کند تا اثرگذار باشد.

 

کد خبر 947277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha