بانوان تربیت شده مکتب وحی، الگوی زنان امروز هستند

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان این که معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، گفت: در همین راستا تلاش داریم بزرگترین بانوان جهان اسلام را معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «لاله افتخاری» در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «بانوان عاشورایی» که عصر امروز(چهارشنبه 18تیر) به همت کمیته فرهنگی اربعین حسینی به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تقدیر از مجمع دانشگاهیان عراق، بنیاد بین‌المللی اربعین و سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای برگزاری این نشست اظهار داشت:همان طور که می‌دانید از سال 1395 کمیته فرهنگی و آموزش اربعین فعالیت خود را در حوزه بانوان آغاز کرد .

 

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اضافه کرد: در همین راستا شورای راهبری، معاونت بانوان و ساختارهای دیگری ایجاد شد تا بتواند با دو هدف فعالیت‌های اربعینی خود را دنبال کند که هدف اول امور بانوان کمیته فرهنگی اربعین گسترش فرهنگ اربعین در جامعه زنان و هدف دوم بهره گیری از جامعه بانوان برای گسترش فرهنگ اربعین است.

 

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های که در این چند سال صورت گرفت گرچه که در حوزه‌های مختلف آموزش، تبلیغی، ترویجی و پژوهشی بوده است، اما تلاش بر این بود که ثقل کار و حجم اصلی آن در قالب پژوهشی انجام شود و به همین دلیل این سلسله نشست‌ها در ایران و عراق و عرصه‌های بین‌المللی را با پیام‌های جهانی اربعین پیگیری خواهیم کرد.

 

افتخاری با بیان این که از نظر ما اربعین پیام برای یک مذهب، یک کشور و ملت نیست، ابراز داشت: پیام اربعین برای همه جهانیان است، بنابراین نشست‌های در کربلای معلا و موسم اربعین و جوار امام رضا (ع) برگزار شد؛ امسال نیز بر آن شدیم تا سلسله نشست های بین المللی تخصصی بانوان عاشورایی را برگزار کنیم

 

وی با بیان این که هدف اصلی از این نشست ها معرفی بانوان تربیت شده مکتب وحی است، خاطرنشان ساخت: بانوانی که زینبی زندگی کردند و زینبی در خانه و جامعه نقش آفرین بودند و زینبی الگو همه عالم قرار گرفتند. بنابراین در این نشست‌ها به دنبال تحقق ارائه الگویی با شاخصه‌های از زندگی بانوان صدر اسلام هستیم.

کد خبر 947513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha