۸۵ روستای شیروان در مرز ورود به تنش آبی است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: هم اکنون، ۸۵ روستای این شهرستان در مرز ورود به تنش آبی است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ۸۵ روستای شهرستان شیروان در مرز ورود به تنش آبی است و تنها ۱۰ روستا مشکلی در این بخش ندارد.


 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: همه ساله پس از پایان اردیبهشت ماه، به دلیل گرم شدن هوا و نیز استفاده برخی مشترکان از آب شرب برای کشت صیفی جات و گوجه فرنگی، مشکل تامین آب شدیدتر و حادتر می شود.

 


رمضانی خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع کل روستاهای این شهرستان، ۳۵ روستا با تنش آبی مواجه است و ۶ روستا با تانکر آبرسانی می شود.

 


وی عنوان کرد: اعتبارات مصوب استانی و ملی برای حوزه آب شهری و روستایی شهرستان شیروان در سال ۹۸ مطلوب بوده که البته تخصیصی کم داشته است.

 


 وی اضافه کرد: در سال ۹۶ با خشک شدن سد بارزو، برای تامین کسری آب شیروان اقدام به حفر چندین حلقه چاه آب در جنوب شهر و منطقه شیرکوه شد که اینک این شهر، ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمکعب مخزن آب دارد و ۱۰ هزار مترمکعب هم در دست اجراست.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اظهارداشت: هم اکنون طول شبکه توزیع آب شهر شیروان ۲۶۸ کیلومتر است که از این میزان، ۳۲ کیلومتر نیازمند اصلاح است و باید در برنامه ششم توسعه نسبت به سامان دهی آن اقدام شود.

 


رمضانی بیان کرد: شهر زیارت شیروان هر ساله از نظر آب آشامیدنی در شمار شهرهای پرتنش استان بود که با اصلاح ۱۷ کیلومتر شبکه آبرسانی و حفر چاه جدید تلاش شد این مشکل برطرف شود، اگرچه این چاه هنوز وارد مدار مصرف نشده است.

 


وی با اشاره به تنش آبی در برخی از روستاهای شیروان گفت: نباید حتی یک روستا، یک روز بدون آب بماند چراکه این قابل پذیرش نیست، ظرفیت آب روستایی برای شرب تعریف شده و اگر کسانی در حیاط خود اقدام به کشت سبزی و صیفی می کنند موجب بروز مشکلاتی برای تامین آشامیدنی دیگر روستاییان می شوند.

 


وی افزود: دهیاران مکلفند تخلفات آشکار را گزارش دهند، در غیر این صورت خود دهیار متخلف محسوب می شود چرا که به وظیفه خود که رسیدگی به مشکلات مردم است، عمل نکرده است.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: جلوگیری از تخلفات، بخشی از کار مردم است و اگر برداشت غیرمجاز توسط هرکسی صورت گیرد، با وی برخورد می شود.

 


رمضانی با بیان اینکه باید به روستاهای دچار تنش آبی شهرستان با تانکر آبرسانی شود، اذعان کرد: امسال در اعتبارات باید اولویت ویژه ای برای آب صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 947579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha