طبقه پایین جامعه زیر‌فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، گفت: طبقه پایین جامعه زیر‌فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار با مسؤولان اداره کل تامین اجتماعی استان، اظهار داشت: تامین اجتماعی پاسخگوترین نهاد به مکاتبات و مراجعات در سطح استان است که جا دارد از کارکنان و پرسنل این سازمان قدردانی کنم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، گفت: احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز، از جمله مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگی استان است که امیدوارم با پیگیری امر از جانب مدیران ذیربط هر چه سریعتر به نتیجه انجامد.

آل هاشم، ارتقای کمی و کیفی خدمات در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: اینکه دیده می شود کارکنان بهزیستی و تامین اجتماعی در جهت خدمت رسانی به آحاد جامعه پای کار بوده و رضایت مخاطبین بویژه افراد محروم و نیازمند جامعه از نظر مالی و جسمی را تامین می نمایند، رضایت بخش بوده و جا دارد از اقدامات انجام شده تقدیر کرد.

وی عدم تعادل منابع و مصارف سازمانها تأمین اجتماعی که بخشی از آن ناشی از ایجاد تعهدات بدون تأمین مالی است را از مهمترین چالش های پیش روی تأمین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از سود موسسات و شرکت های تابعه از جمله امکانات شستا در جهت پایداری مالی سازمان باید به کار گرفته شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه 5 شرکت و موسسه اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی مانند شستا و بانک رفاه پشتوانه مالی این سازمان هستند، گفت: باید امکانات و منابع شرکت‌های بزرگ سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیمه شدگان قرار گیرد.

آل‌هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله؛ کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم، افزایش هزینه های زندگی، فقدان سیاست های پولی، قاچاق افسارگسیخته و واردات بی‌رویه و همچنین تغییر ترکیب سنی جامعه گفت: شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است و طبقه پایین جامعه زیر‌فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، تاکید کرد: برخی از ارگان‌های دولتی برای اینکه سلب مسوولیت کنند و حرکتی برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند همه مسائل پیش آمده را به تحریم ها ربط می‌دهند.

کد خبر 947716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha