ساخت و ساز سالم در سایه تعامل سازمان و شهرداری صورت می گیرد

سالاری ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات بین نظام مهندسی و شهرداری را راهی برای ساخت و سازهای سالم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهدی سالاری، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دیدار با شهردار یزد در این دیدار که به مناسبت روز شهرداری و دهیاری انجام شد از تلاشهای صورت گرفته برای ایجاد هماهنگی بین نظام مهندسی و شهرداری قدردانی کرد و نتیجه این تلاش ها را در حل مشکلات مردم و کاهش هزینه آنان مؤثر خواند.

وی در بیان اقدامات سازمان، به راه اندازی سامانه های غیرحضوری در پی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش مراجعات و به منظور حفظ سلامتی افراد سامانه های غیرحضوری متعددی در سازمان راه اندازی شد که از جمله آن می توان به سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری تیکتینگ اشاره کرد.

رئیس سازمان در ادامه ضمن معرفی سامانه ارجاع نظارت که توانسته به خوبی بر مبنای شفافیت، فرآیند ارجاع نظارت را ساماندهی کند گفت: سازمان نظام مهندسی زیرساخت های لازم برای راه اندازی چنین سامانه ای در زمینه طراحی را نیز دارد و چنانچه مشارکت خوبی بین شهرداری و سازمان در تبادل اطلاعات صورت گیرد، این کار امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه ای غیر رسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم در ساخت و سازهای غیرمجاز است اظهار داشت: متصل شدن سامانه های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.

سالاری در پایان به بیان برخی مشکلات در ساخت و سازهای یزد پرداخت و خواستار رفع این مسائل در سایه همکاری بیشتر این دو نهاد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با تأکید بر تفکر اصلاحی حاکم بر تصمیمات شورا تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ساخت و سازها به شیوه درست و اصولی انجام شود و آماده همکاری و تعامل در این زمینه هستیم.

 

کد خبر 947975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha