ماموریت اصلی یونیفل در خدمت به اسرائیل و آمریکا

رسانه های صهیونیستی کمپین جدیدی علیه حزب الله لبنان به راه انداخته اند. در این رسانه ها گفته شده است که حضور نیروهای حزب الله در مرزهای اشغالی موجب نا امنی منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، رسانه های صهیونیستی کمپین جدیدی علیه حزب الله لبنان به راه انداخته اند. در این رسانه ها گفته شده است که حضور نیروهای حزب الله در مرزهای اشغالی موجب نا امنی منطقه شده است.

 

اخیراً نیروهای صلح بان سازمان ملل موسوم به یونیفل در مرز بین لبنان و فلسطین برای نظارت بر اوضاع مستقر شدند که گفته می شود بیشتر برای منافع اسرائیل عمل می کنند.

 

حزب الله برای تامین منافع کشور لبنان در مرزهای این کشور با سرزمین های اشغالی نیروهای نظامی خود را در منطقه مستقر کرده است. حزب الله می گوید سازمان مللی ها هیچ کاری برای مردم فلسطین انجام نمی دهند.

 

یونیفل براساس قطعنامه 425 و 426 سازمان ملل در سال 1978 به وجود آمد تا نیروهای رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون کند. یونیفل دارای 3 دسته نیرو است که از 45 کشور گرد هم آمده اند.

 

در وظایف و مأموریت های یونیفل آمده است این نیروها به نیروهای لبنانی در گشت زنی و حفظ امنیت مرزهایشان در جنوب لبنان کمک می کنند ولی به گفته مقامات لبنانی این تاثیر زیاد مشاهده نمی شود.

 

حزب الله می گوید: طی 42 سال استقرار نیروهای یونیفل در جنوب لبنان این نیروها یکی از منابع اصلی دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اطلاعات و اقدام در این منطقه بوده اند.

 

ونیست ها با درخواست جدیدی که به طور جدی با همکاری آمریکا از یونیفل دارند روی این نیروها در لبنان حساب ویژه ای باز کرده اند و با تهدید بودجه آنها می خواهند این نیروها را به اصطلاح یک بار دیگر برای طرح های جدیدشان به خط کنند.

 

به نظر می رسد صهیونیست ها برنامه های جدیدی دارند که نیاز به التزام  و انتظام یونیفل دارد لذا بر آن شده اند تا با این اقدام در سازمان ملل یونیفل را برای اقدامات شان در تضعیف حزب الله بازسازی کنند.

کد خبر 948351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha