مازندران به عنوان پایتخت قرآنی معرفی شود

ابرهیمی با اشاره به پتانسیل های قرآنی استان مازندران گفت: مازندران به عنوان پایتخت قرآنی معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه استانی با برقراری ارتباط زنده تصویری از شورای عالی قرآن با مراکز صدا و سیمای گیلان و مازندران یکشنبه 22 تیر ماه برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، مراسم رونمایی از دو اذان مصوب با مجوز پخش از شبکه های استانی با تلاوت قرآن «محمدعلی انوری» از قاریان ممتاز استان گیلان آغاز شد و در ادامه «محمدتقی میرزاجانی» معاون اجرایی شورای عالی قرآن به ارایه گزارشی از فرآیند تولید این دو اذان مصوب پرداخت.

 

«هادی ابراهیمی» در این جلسه گفت: امروز از تولیدات فاخر و ارزشمند در حوزه اذان، هادی قاسمی رونمایی می شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای استان مازندران خاطرنشان کرد: همه مازندران را با عنوان پایتخت کشتی می شناسند اما از شورای عالی قرآن استدعا دارم با توجه به ظرفیت های قرآنی که در این استان وجود دارد، مازندران را به عنوان پایتخت قرآنی معرفی کنند.

 

وی تصریح کرد: برخورداری از تفکر علوی و شیعی این استان زبانزد خاص و عام است به ویژه نسل جوان و رویش های قرآنی که در استان مازندران داریم، می تواند این ظرفیت و پتانسیل را داشته باشد که مازندران به عنوان پایتخت قرآنی استان های کشور شناسانده شود.

 

ابراهیمی با بیان اینکه از سال 81 استفاده از موذنین استانی را در ماه رمضان آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: 60 تلاوت با اشراف کارشناسان قرآن ضبط شده است که از اینها 40 تلاوت برای سیما و 55 تلاوت نیز برای رادیو انتخاب شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ترنم وحی همراه با آموزش و تلاوت قرآن کریم در صدا و سیمای مازندران گفت: جوشش و خروشی که در مرکز مازندران ایجاد شد، موجی را در مازندران ایجاد کرده که چهره های جدید و استعدادهای جدید قرآنی در این استان شناسایی شده اند./

کد خبر 948529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha