زیبایی و تببین فرهنگ  حجاب  در گرو انجام کار تبلیغی  عقلانی و مدیریتی

گودرزیان فر گفت: با انجام کار عقلانی و مدیریت بهتر و کارهای تبلیغاتی از راه آیات و روایات فرهنگ حجاب را برجسته و زیبا جلوه دهیم وتمرکز روی این موضوع می‌تواند در تشویق خانواده ها و دختران جوان به مسئله حجاب بسیار موثر واقع شود.

«اکرم گودرزیان فر» در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به  هفته عفاف و حجاب گفت:حجاب دستور دین است و ودرسوره مبارکه احزاب آیه شریفه ۵۹ ، سوره مبارکه نور و...به ابن امر مهم اشاره شده است.

دکترای فقه خانواده و درس  حوزه علمیه ملایر حجاب را از ضروریات دین  و برنامه اخلاقی برشمرد و تصریح کرد:نه تنها دین اسلام بلکه سایر ادیان الهی نیز به این امر مهم توجه داشتند.

 وی با بیان اینکه یکی از امور مهم دین اسلام  مسئله عفاف و حجاب است گفت: اگر الگوهای حجاب برتر باشند  تاثیر بیشتری در معنویت و دینداری فرد و جامعه خواهد داشت .

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن واژه حجاب در سطح جامعه اسلامی هستیم افزود: این امر ریشه در تربیت افراد و خانواده و بستگی به پدر و مادر و اعضای خانواده دارد.

گودرزیان فر با بیان اینکه اگر بعد دینی خانواده تقویت شود در خانواده به ویژه بانوان تاثیرگذار است افزود: خانواده‌هایی که ازدین   فاصله می‌گیرند فرزندان نیز از دین فاصله می‌گیرند و دختران و پسرآنها  درک  درستی از حجاب نداشته و این خودش باعث آسیب به خود فرد شده و این آسیب را نیز به دیگران منتقل می کند .

وی با بیان اینکه امر به معروف نه باید  به شکلی باشد که تاثیر پذیری آن از بین برود  گفت: برخی افراد  پذیرایی تذکر را ندارند  و باید با راهکارهای درست امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در مورد حجاب با این افراد صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه امروز یکی از اقلام مهم به ویژه برای زنان محجبه وجود چادر است گفت: با توجه به گرانی اخیر پارچه های اقلام مختلف چادر  باید علت را بررسی کرد که چرا که این نوع  کالا بسیار با  قیمت بالا در بازار عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه البته این موضوع اصلا نمی تواند توجیه کننده برای بد حجابی باشد تصریح کرد:  پوشیدن یا نپوشیدن چادر بستگی به تفکرافراد دارد.

دکترای فقه خانواده و مدرس  حوزه علمیه ملایر گفت: یکی از راه های نفوذ امروز  دشمن نشانه گرفتن رکن مهم و اساسی خانواده است و در واقع خانواده را هدف قرار داده و دشمن از این طریق وارد شده است.

وی اضافه کرد:  چادر حجاب برتر است و وقتی قیمت بالا برود  افزایش تقاضا کمتر می‌شود که الان این را روی چادر برنامه‌ریزی کردند و این یک تهاجم فرهنگی  بوده که تقاضا پایین بیاید  و دشمن به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه امروزحتی شاهد بد حجابی از سوی برخی دختران  در خانواده های متدین و مذهبی  هستیم گفت: این امر به  محیط برمی‌گردد و وقتی دختر و پسر ما وارد محیط مانند  مدرسه و محیط دانشگاه می شود و می خواهد  خودش را در هم سطح دیگران قرار دهد که در این راستا  از دیگران یا تأثیر بگیرد یا تاثیر بپذیرد و این جلوی دیگران کم نیاورد و پذیرفتن حجاب برای فرد نهادینه شود.

وی با بیان اینکه برخی از مردان ما امروز نسبت به مسئله حجاب  دختران و همسران بی اهمیت شده اند گفت: در واقع این  مسله یک نوع عادی سازی شده که  در واقع رسانه هایی مانند ماهواره ف  فضای مجازی و... این موضوع را برای مردان مما عادی سازی کرده اند  در حالی که در گذشته   غیرت بیشتری روی این مسئله حجاب از سوی مردان ما بود.

وی با بیان  امروز در بسیاری از زنان تازه مسلمان شده در کشورهای مختلف  حجاب گوهری ارزشمند و گران بها است تصریح کرد: اینها طعم اسلام ناب را چشیده است و تا پای جان پایه اعتقاداتشان هستند و خواهند ماند و در واقع حجاب  برای آنه  ارزش دارد و به عنوان هنجار به آن نگاه می کند اما متاسفانه در بسیاری از بانوان مسلمان در جامعه ما این هنجار وجود ندارد

وی در خصوص قوانین حجاب نیز گفت : نمایندگان مجلس ، مسوولان و همه مردم و نیاز است همراهی و همکاری برای این بحث را داشته باشند و تلاش مضاعف  و فرهنگ سازی بیشتری انجام شود.

 مدرس  حوزه علمیه ملایر با بیان اینکه این فرهنگ سازی می تواند از طریق رسانه ها و  ارائه الگوی مناسب ،معرفی بیشتر افراد برجسته و تاثیرگذار ،ساخت برنامه، فیلم، مستند در خصوص عفاف و حجاب از طریق رسانه تلویزیون و سینما انجام شود گفت باید در این زمینه بانوان ، هنرمندان و دلسوزان  کار کنند و فرهنگ عفاف و حجاب را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بدحجابی است  گفت یکی از مهمترین علل از هم پاشیدگی  و از هم گسیختگی خانواده‌ها بد حجابی  است بنابراین باید زیبایی‌ها و آثار عفاف و حجاب را نشان دهیم. آثار آن حجاب است و با رعایت اصل حجاب و پوشش هم می‌تواند از این طریق می‌تواند باعث تحکیم خانواده و پایه‌های آن شود وقتی که حجاب را رعایت کند چشم طمع نامحرمان و هرزگوین آن را می‌بندد

وی ناآگاهی و تببین نشدن اصل فلسفه حجاب را یکی از علل بد حجابی بسیاری از بانوان برشمرد و تصریح کرد: آموزش و تشریح آثار معنوی حجاب می‌تواند در نوع پوشش و تشویق بانوان بد حجاب به ایم امر مهم اخلاقی موثر باشد.

 وی با بیان اینکه علم مقدمه عمل است و یک بانوی محجبه با رعایت عفاف و حجاب علاوه بر آرامش خود باعث ایجاد استحکام بنیان خانواده میشود گفت:وقتی که زن حجاب را رعایت کند چشم طمع نامحرمان و هرزگویان را می‌بندد آرامش و امنیت روانی را برای خود به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی تاثیر بسیار بالایی در ترویج فرهنگ بد حجابی داشته بر مدیریت بیشتر و نظارت بر فضای مجازی توسط مسولان تاکید کرد و گفت: در واقع تعدادی از بانوان ما  از زنان ما امروز با نشر تصاویر خود در فضای مجازی  مروج  فرهنگ بد حجابی می‌شوند  و ما بسیار کم دیده ایم که یک بانوی محجبه تصاویری از خود را در فضای مجازی بگذارد.

وی با بیان اینکه ما باید کاری عقلانی انجام دهیم و با مدیریت بهتر و کارهای تبلیغاتی از راه آیات و روایات فرهنگ حجاب را برجسته و زیبا جلوه دهیم گفت:  تمرکز روی این موضوع می‌تواند در تشویق خانواده ها و دختران جوان به مسله حجاب بسیار موثر واقع شود.

وی در خصوص مد و پوشش اسلامی نیز گفت: متاسفانه باید گفت: تنوع مد اسلامی ما بسیار کمتر از تنوع پوشش های بد حجابی و نامناسب است و این نوع خود می‌تواند باعث شود تا بیشتر به سمت و سوی بی‌حجابی و کم حجابی برویم.

وی بر ضررت حمایت از تولید کنندگان مد و پوشش اسلامی تاکید کرد و گفت: باید از سوی صنف نشارتی بر تولید  پوشاک محدودیت ها و قانون و مقررات بگذارند که تولیدات و وارادات ما  بر این اساس قانون و مقررات باشد .

وی با بیان اینکه در واقع پیشگیری بهتر از درمان است  افزود: قبل از اینکه مدها و پوشش های نامتعارف  وارد جامعه شود باید جلوی آن گرفته شود.

 وی با بیان اینکه به مسئله حجاب نباید به یک روز و یک هفته بسنده کرد گفت: هر روز ما باید روز عفاف و حجاب باشد و در سال یک روز کافی نیست و  حجاب یک تکلیف و وظیفه شرعی است و  و همان طور که ما برای وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی می‌کنیم در واقع باید برای حجاب که تاثیر مهمی در سلامت روح و روان دارد نیز برنامه ریزی شود.

گودرزیان فر با بیان اینکه بانوان محجبه و مسوول ما باید توجه به وضع حجاب  را از مسوولان فرهنگی کشور و دولت مطالبه کنند گفت: مطالبه گری  می‌تواند  وضع حجاب  را بهتر کند.

 وی افزود: باید برنامه های فرهنگی  متنوعی برای تریج فرهنگ حجاب  گذاشته شود ،در مدارسف دانشگاه‌ها  و  در کتب  درسی  مباحث بیشتری در خصوص عفاف و حجاب گنجانده شود و در واقع با طرح های مختلف بانوان را به سمت و سوی حجاب اسلامی و فاطمی سوق داد. پایان پیام/

 

کد خبر 948607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha