درمان بیماران کرونایی روزانه یک میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان تمام می شود

عارف نیا گفت: هزینه درمان بیماران کرونایی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و درمان برای افراد بی بضاعت رایگان و برای افراد دارای بیمه ۱۰ درصد محاسبه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز (دوشنبه 23 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ویروس کرونا برای بشر هنوز ناشناخته است و بسیاری از مسائل علمی در خصوص این ویروس از مقاومت برخی افراد تا تاثیر کولرهای سرمایشی مطرح می شود که باید از نظر اجرایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مهمترین موضوع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ماسک است و اگر افراد از ماسک استفاده کنند در برخورد با افراد مبتلا به کووید 19 تنها 1.5 درصد ممکن است بیمار شوند.


 

عارف نیا افزود: اگر قواعد رعایت نشود هر فرد ناقل می تواند ۴۰۶ نفر را به کرونا مبتلا کند.

 

وی بابیان اینکه در نیمه نخست تیر ماه دو هزار و 700 قلیان در گلستان معدوم شده است، یادآور شد: همچنین 43 واحد صنفی متخلف نیز در این مدت پلمپ شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: همه افراد مستعد ویروس کرونا هستند ولی احتمال مرگ در بیماران قلبی و عروقی، شیمی درمانی، فشار خونی و افراد چاق بالاتر است.

 

عارف نیا افزود: هزینه درمان برای هر  بیمار کرونایی به صورت متوسط یک میلیون و 500 تا دو میلیون تومان تمام می شود و برای افراد بی بضاعت درمان کرونا رایگان است و افرادی که بیمه دارند 10 درصد این هزینه را پرداخت می کنند.

 

 

کد خبر 948859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha