نشست مشترک مدیران رادیو معارف با روسای دانشکده های پردیس

کاویانی گفت : رادیو معارف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاهها حمایت می کند.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان و به نقل ازروابط عمومی رادیو معارف، «مسعود کاویانی» در نشست مشترک مدیران این رسانه دینی با روسای دانشکده های پردیس فارابی دانشگاه تهران از آمادگی این رادیو برای پوشش رسانه‌ای کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاهها و برگزاری دوره های آموزش مجازی برای دانشجویان خبر داد و گفت:عمق بخشی به معارف دانشجویان می تواند آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند سازد.

 

در این نشست که با هدف تقویت و کاربردی کردن دروس عمومی دانشگاه ها در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار شد، مدیر رادیو معارف ارتباط این رادیو با مراکز دینی و دانشگاهی را راهبرد اصلی رادیو معارف بر شمرد و تصریح کرد: ترویج رفتار مومنانه بین مردم از مهمترین اهداف رادیو معارف است.
 

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران هم در سخنانی ارتباط با جامعه و تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی را از مهمترین اهداف این دانشگاه برشمرد و گفت ارتباط با جامعه نیازمند تقویت دروس عمومی به ویژه دروس معارف است.
 

دکتر محمد رضایی کاربردی کردن دروس عمومی و توجه به سبک زندگی و مهارتهای زندگی را مهمترین راهبرد این دانشگاه برای رسیدن به این هدف ذکرکرد و خواستار همکاری رادیو معارف در این زمینه شد.

دکتر شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی و عضو شورای معارف وزارت علوم هم از کم توجهی به دروس معارفی در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: تاکنون برای دروس معارفی در دانشگاه ها کار جدی صورت نگرفته است.
 

درادامه این جلسه حاضران دیدگاه های خود را در خصوص تقویت برنامه های دینی در رسانه ملی و همچنین کیفی سازی دروس معارفی در دانشگاهها بیان کردند.

 

 

 

کد خبر 949615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha