شناسایی ۸۵ هنر صنایع دستی فاخر در گیلان

حلاج پور از شناسایی ۸۵ هنر صنایع دستی فاخر در گیلان خبردادو گفت: برخی از صنایع دستی گیلان در حال منسوخ شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسعود حلاج پور» امروز(چهارشنبه، ۲۵تیر) در شورای مهارت که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۸۵ هنر فاخر در گیلان شناسایی شده است گفت: با به روز رسانی و پیشرفت جامعه برخی از صنایع در حال منسوخ شدن است.

 

وی اذعان کرد: چادر شب بافی و حصیر بافی دو صنعت دستی مهم گیلان است، و در یک روستای گیلان نیز ۷۰درصد هنرمندان به حصیربافی مشغول هستند.

 

حلاج پور به اجرای برنامه های آموزشی در بخش صنایع دستی و گردشگری اشاره و تصریح کرد: برخی از مدارس در گیلان خالی بوده و با بهره گیری از  ظرفیت مکانی مدارس می توان آموزش ها را در این حوزه ارتقاء داد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: در این راستا با رایزنی های صورت گرفته امسال پنج مدرسه خالی در شهرستان شفت برای این هدف در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در گیلان۵۵۰ مدرسه خالی از دانش آموز شناسایی شده است خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فضا می توان آموزش ها را در بخش های مختلف توسعه داد و زمینه اشتغال جوانان جویای کار را فراهم کرد.

 

حلاج پور با اشاره به اینکه گیلان در حوزه پوشاک و البسه دارای قدمت دیرینه است اظهارداشت: هر شهرستان گیلان بنا به فرهنگش دارای پوشاک و البسه خاصی است در این راستا درصدد ثبت ملی پوشاک گیلان هستیم.

کد خبر 949668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha