بدحجابی دل مادران شهدا را می‌شکند

صادقی بابیان اینکه شهادت دل ما را نمی‌شکند و از شهید شدن فرزندمان ناراحت نیستم اما از بی‌حجابی و پوشش نادرست دختران وزنان در کوچه و خیابان شهر دلمان می‌شکند، ما باید از شهدا درس بگیریم و با حفظ حجاب و ولایت مداری در پیشگاه شهدا سربلند باشیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سکینه صادقی» امروز (25 تیر) در مراسم رونمایی کتاب «مشتاق الحسین (ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم «حسین مشتاقی» به نویسندگی «زینب بابکی» که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، با اشاره به اوضاع نابسامان پوشش بانوان در جامعه امروز گفت: شهادت دل ما را نمی‌شکند و از شهید شدن فرزندمان ناراحت نیستم چون بر سر حفظ ناموس و میهن عزیزمان ایران اسلامی از جان شیرینش و همسر و فرزندان دلبندش گذشت و شهید شد اما از بی‌حجابی و پوشش نادرست دختران  وزنان در کوچه و خیابان شهر دلمان می‌شکند .

 

مادر شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی» با تأکید بر اینکه شهدا رفتن تا امروز ما امنیت داشته باشیم، ما باید از شهدا درس بگیریم و با حفظ حجاب و ولایت مداری در پیشگاه شهدا سربلند باشیم، افزود: یاد دارم روزی «حسین آقا» که اولین بار بود از سوریه بازگشته بود می‌گفت مادر جان اگر مادر سوریه نجنگیم روزی این جنگ سخت و خسارت‌های زیان بارش را باید در کشور خودمان متحمل شویم.

 

*بانوان باحجاب هم می‌توانند همسر و مادر خوبی باشند

وی بابیان اینکه بانوان در لوای حجاب می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند، افزود: زنان ما می‌توانند در کنار رعایت حجاب و عفاف، همسر خوب، مادر مهربان، خواهری دلسوز و زنی نمونه باشند.

 

صادقی  اظهار کرد: من به‌عنوان مادر شهید شاید می‌خواستم به‌نوعی جلوی رفتن شهید را بگیرم و او را امتحان می‌کردم چون وابستگی به همسر و فرزندانش را می‌دانستم اما او به دنبال منافع کشور و اسلام و پیروی از ولی‌فقیه زمانش بود.

 

وی ضمن قدردانی از نویسنده کتاب «مشتاق الحسین(ع)» و دیگر همراهانش برای به رشته تحریر درآوردن زندگی فرزندش اذعان کرد: جوانان زیادی از شهرهای مختلف مازندران بر سر مزار «حسین آقا» حاضر می‌شوند و از من به‌عنوان مادر شهید طلب دعا می‌کنند. بارها همین جوانان جویای کتاب زندگی «حسین آقا» شدند. خوشحالم که این کتاب چاپ شد.

 

*شهید مشتاقی ماورایی نبود

صادقی بابیان اینکه شهدای حرم برای حفظ حرم عمه سادات حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) غیرت به خرج دادند، گفت:شهید مشتاقی ماورایی نبود بلکه «حسین آقا» نیز کودکی و جوانی کرد اما در کنار تمامی مسئولیت‌هایش خوب بود. «حسین آقا» همیشه تأکید داشت حلال و حرام خدا رعایت شود.

 

مادر شهید مشتاقی بابیان اینکه شهدا نیازی ندارند برای آن‌ها کتاب بنویسند ، خاطرنشان شد : این جامعه است که به شهدا نیاز دارند.
صادقی بابیان اینکه دشمن از روحیه شهادت‌طلبی جوانان ما می‌هراسد، ابراز امیدواری کرد: انتشار کتاب زندگی شهدا چراغ راه جوانان کشور باشد.

 

*می‌توان شادبود اما بی بندوبار نبود

وی با اشاره به اینکه می‌توان شادبود ، اما بی‌بندوبار نبود، افزود : شهید مشتاقی بسیار شوخ‌طبع بود. خنده‌هایش بین اقوام، آشنایان و هم‌رزمانش معروف بود.

 

این مادر شهید خطاب به مسئولین و مدعوین مراسم رونمایی کتاب«مشتاق الحسین(ع)» گفت: «حسین آقا»همیشه تأکید داشت پیرو رهبری و گوش‌به‌فرمان امام خامنه‌ای باشید.برای ظهور حضرت مهدی(عج) دعا کنید.

*کتاب«همسرانه شهید» در دست نگارش است

«عارفه سعادت» همسر شهید «حسین مشتاقی» هم  در پایان این مراسم ضمن قدردانی از نویسنده کتاب «مشتاق الحسین(ع)»، گفت: اگر لایق باشم کتاب «همسرانه شهید» را در دست نگارش دارم.

 

به گزارش شبستان، کتاب«مشتاق‌الحسین(ع)» روایت زندگی شهید مدافع حرم«حسین مشتاقی» به نویسندگی «زینب بابکی» است. گفت‌وگوهای این کتاب توسط «سیده معصومه محمد پور زرومی» صورت گرفته و از سوی انتشارات سرو سرخ در یک هزار نسخه در بهار ۹۹ منتشر شد.

کد خبر 949722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha