مجمع خیرین ازدواج شهرستان خوسف تشکیل می شود

چهکندی گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان خوسف در راستای سیاست گذاری، برنامه ریزی، مشاوره، ازدواج آسان و تحکیم و تقویت فعالیت خیرین در حوزه ازادواج تشکیل می شود.

«فاطمه چهکندی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: مجمع خیرین ازدواج شهرستان خوسف در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی و همچنین تحکیم و تقویت فعالیت خیرین در حوزه ازادواج تشکیل می شود.

 

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار سبب تحکیم و تعالی خانواده می شود، گفت: سعی می شود با راه اندازی این مجمع از ظرفیت های مردمی و خیرین در امر ازدواج بیش از پیش استفاده شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: گروه های مرتبط با مجمع خیرین ازدواج شامل افراد و گروه های خیر در امر ازدواج، فعالان اجتماعی و فرهنگی و آگاهان در موضوع ازدواج و تعالی خانواده، صاحب‌نظران و متخصصان موضوع ازدواج وخانواده، دستگاه های مرتبط با موضوع ازدواج و امور خیرین، و جوانان، زوجین جوان و خانواده ها هستند.

 


چهکندی نژاد ارائه تسهیلات به زوج های جوان، برگزاری مراسم ازدواج، تهیه جهیزیه، ارائه خدمات ویژه با تخفیف توسط اصناف مرتبط با خدمات ازدواج، اعزام های زوج های جوان به سفرهای زیارتی، برگزاری جشنواره های ازدواج و کارگاه های مهارت های زندگی را از اهداف و برنامه های این مجمع عنوان کرد و گفت: مساجد، پایگاه های بسیج، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد امکانات و طرفیت های بسیار خوبی دارند که می توان در جهت ایجاد زمینه های ازدواج آسان و موثر فعالیت های بیشتری  انجام دهند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج و مشکلات پیش روی جوانان برای تشکیل خانواده، مشارکت خیرین و تشکل های مردم نهاد به منظور کمک به جوانان و حل مشکلات آن ها در این حوزه ضروری است.


وی گفت:  بر اساس آمار ارایه شده  در کشور در برابر هر ۱۰۰ ازدواج ۳۳ طلاق، وجود دارد که بررسی و انتخاب درست در ازدواج بسیار اهمیت دارد، همچنین مشاوره خانواده و آموزش‌های قبل از ازدواج به عنوان عامل موثر در کاهش آمار طلاق نقش اساسی دارد که این موضوع به عنوان یکی از مواردی است که توسط مجمع خیرین ازدواج پیگیری خواهد شد.

کد خبر 949764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha