اجرای طرح «روزشمار غدیر» در کانون «سلاله پاکان»

بهمن زادگان از اجرای طرح «روزشمار غدیر» در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» خبر داد وگفت: در این طرح با محتوای غدیر و سخنان دلنشین امام علی (ع) در نهج البلاغه به استقبال این عید بزرگ رفته ایم.

«محمدصادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: واقعه «غدیر» بسیار مورد تاکید بزرگان دین قرار گرفته و به عنوان یک عید مهم و با اهمیت برای مسلمانان به ویژه شیعیان جهان مطرح است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم افزود: سفارش بزرگان دین در برگزاری شعائر و مناسبت های دینی و مذهبی همواره مورد تاکید قرار داشته و در رأس آن عید «غدیر» بوده که بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن آیین های جشن و سرور ایام عید سعید غدیر خم، بیان کرد: در شهرستان جهرم نیز بزرگداشت این ایام همواره مورد تاکید علما و مردم بوده به طوری که برگزاری این مراسم ها از دیرباز در این شهرستان و مساجد آن مرسوم بوده است.

 

بهمن زادگان با اشاره به برگزاری آیین های جشن وسرور عید غدیر در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، گفت: امام جمعه فقید جهرم، مرحوم آیت الله «سیدحسین آیت اللهی»، بر برگزاری آیین های جشن و سرور عیدغدیر تاکید بسیاری داشته و در وصیت نامه خود نیز بر تداوم بزرگداشت این مناسبت به عنوان یک فریضه دینی و مذهبی تاکید کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر سال در ایام عید غدیر برنامه های متنوع جشن و سرور در مساجد سطح شهرستان جهرم به ویژه مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور، اجرای برنامه های جشن به شکل سابق مقدور نیست اما سعی داریم تا در حد توان در برگزاری هر چه بهتر این مناسبت تلاش کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم با اشاره به اجرای طرح «روزشمار غدیر» نیز گفت: در این طرح که حدود 40 روز پیش از عید غدیر به اجرا در آمده با ارسال پیام های کوتاه روزشمار با محتوای غدیر و سخنان دلنشین امام علی (ع) در نهج البلاغه با طراحی زیبا و شکیل به استقبال این عید بزرگ رفته ایم.

 

وی در پایان عنوان کرد: این پیام ها تا روز عید غدیر ادامه دارد و در فضای مجازی، گروه های مختلف در پیام رسان ها و کانال های کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» به اشتراک گذاشته می شود.

 

کد خبر 949826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha