توجه به مسائل روحی و اخلاقی بیشتر از نیازمندی های مادی است

موسوی اعظم نیازمندی های ما به مسائل روحی و اخلاقی را به مراتب بیشتر از نیازمندی های مادی دانست و گفت: اگر در زمینه مسائل عبادی و فقر توجه داشته باشیم، وضعیت تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز (27 تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوا و پرهیزگاری، اظهار کرد: انسان های با تقوا اگر زمینه های گناه برای آنها رخ دهد، از آن دوری می کنند.

 

امام جمعه موقت شهر یاسوج شرط قبولی اعمال را اخلاص دانست و گفت: انسان ها باید برای رضایت خداوند متعال گام بردارند.
 

وی به اهمیت و تاکید دین مبین اسلام مبنی بر احترام و نیکی به پدر و مادر اشاره کرد و ادامه داد: انسان باید به پدر و مادر خود نیکی کند، زیرا از تاکیدهای دین اسلام است.
 

موسوی اعظم ضمن تاکید بر قدردانی از زحمات والدین، اضافه کرد: رعایت امر والدین در مواردی مانند انجام معاصی واجب نیست.
 

خطیب جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر با اشاره به نیازمندی و فقر انسان در برابر خداوند متعال، گفت: انسان اگر متوجه ضعف و ناتوانی خود در برابر خداوند متعال شود، در برابر او می تواند مطیع باشد.
 

وی به توانایی ها و قدرت امت های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از گذشتگان به دلیل تمرد از فرمان الهی دچار نابودی شدند، اگر به اندازه ناچیزی که از کرونا ترس داریم، متوجه مرگ و ترس از آن بودیم، نافرمانی خداوند متعال را انجام نمی دادیم.
 

موسوی اعظم ضمن اذعان به رشد بی تقوایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اخلاق و مقوله های خلاف ارزش مانند پارتی بازی ها رشد داشته و تا برطرف شود، نیاز به کار فرهنگی فراوان دارد.
 

امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: کسانی و کشورهایی که امید به دشمنان بسته بودند امروز وضعیت نابسامان و فلاکت باری دارند.
 

وی گفت: امروز مشکلات ناشی از کرونا که در غرب وجود دارد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و تعداد زیاد تلفات انسانی و مادی نشانه بارز این ادعا است.

کد خبر 950101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha