خدمت به نیت امام رضا (ع) از ساخت قلک مهربانی تا پرواز با خورشید

سلیمانی از اجرای طرح «قطره‌های مهربانی» برای جذب کودکان خبر داد و گفت: خادمیاران رضوی در این طرح ترویج و گسترش فعالیت‌های بشردوستانه و کمک به هم نوع را از طریق آموزش ساخت «قلک مهربانی» با وسایل دورانداختنی پیگیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سلیمانی» امروز (28 تیر) در نشست با « محمدتقی یحیی پور» مدیر کانون خدمت رضوی نکا به اوج‌گیری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در انجام فعالیت‌های حوزه محرومیت‌زدایی گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش بانوان خادمیار در سطح شهرستان نکا در حال انجام است که می‌طلبد برای تداوم و استمرار این خدمت‌ها که به نیت امام رضا (ع) انجام می‌شود، تقویم کاری در این بخش تدوین شود.

 

مسئول کانون بانوان دفتر خدمت رضوی نکا به فعالیت ۴۷۰ خادمیار خواهر در نکا اشاره کرد و افزود: هرکدام از این خادمیاران به‌صورت جداگانه کار می‌کنند و درزمینهٔ مدیریت بحران‌ها، برپایی جلسات آموزشی و مذهبی و کلاس نهج‌البلاغه خوانی و... فعال هستند ولی ضرورت دارد که فعالیت‌های این خادمیاران در قالب خدمت رضوی هماهنگ شود تا در این شهرستان کارگری و صنعتی بتوانیم با استفاده از همه توانمندی‌ها و استعدادها کارهای بزرگی انجام دهیم.

 

وی به اجرای طرح «وامداران خورشید» اشاره کرد و گفت: هدف این برنامه استفاده از توانمندی‌های خادمیاران برای خدمت رضوی بهینه و هماهنگ‌سازی و جلوگیری از موازی کاری و استفاده بهتر از توانایی‌های خادمیاران و افزایش بهره‌وری در خدمت رضوی بوده است.

 

سلیمانی گسترش و استمرار خدمت، ارتقاء و افزایش توانمندی خدمتی و نیز هم‌افزایی خادمیاران از طریق فرم توانمندسازی و تقسیم‌کار و برنامه‌ریزی‌های متعاقب آن را از اهداف دیگر این طرح برشمرد.

 

وی افزود: برای تحقق این هدف با ایجاد یک گروه مجازی، گروه‌ها را بر اساس توانمندی‌شان رصد کرده و جلسات تخصصی برای تبادل‌نظر و ایده و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.

 

سلیمانی به طرح «چهارشنبه‌های طواف رضوی» که از روز زیارت  خاصه امام رضا (علیه‌السلام) الهام گرفته شد اشاره کرد و گفت: در این طرح گروه‌هایی را دسته‌بندی کردیم، خدمات و مکان را مشخص و اطلاع‌رسانی می‌کنیم که بخشی از خدمت این گروه‌ها در چهارشنبه و مستمر باشد.

 

وی در ادامه درباره طرح «دری به خانه آفتاب» اظهار کرد: این طرح به‌صورت مجازی در حال برگزاری است. با توجه به اینکه فضای مجازی ما آلوده است تلاش شده کانال‌های مختلفی راه‌اندازی شود و با نظارت مدیرانی که اهل علم و فن هستند در این کانال‌ها علاوه بر معرفی فعالیت‌های خادمیاران در بخش سبک زندگی اسلامی، فعالیت‌های فرهنگی نیز داشته باشیم.

 

سلیمانی گفت: برای کمک‌رسانی به محرومان طرح «پرواز با خورشید» را پایه‌گذاری کردیم تا با  کمک به محرومین، بال‌هایمان را تقویت کنیم تا به امام رئوف حضرت رضا (ع) نزدیک‌تر شویم. باید نیازمندان را شناسایی کنیم و با کمک‌های نقدی و غیر نقدی به یاری‌شان بشتابیم.

 

وی  به طرح «فرهنگ غدیر تا ابد می‌درخشد» نیز اشاره کرد و افزود: اطلاعات مردم درباره زندگی علوی پایین است و ضرورت  دارد در بحث غدیر با توجه به اینکه شیعه هستیم فعالیت بیشتری داشته  باشیم و در قالب‌هایی چون سرود، نمایش، نقالی و مداحی، عید غدیر پررنگ‌تری داشته باشیم.

 

سلیمانی گفت: برای شهادت امام رضا (ع) نیز طرح «خط عاشورا» راداریم که در آن علاوه بر بیان حقیقت قیام امام حسین (ع) ، رابطه قیام امام (ع) را با حوادث جهان امروز و مقوله مدافعان حرم و حریم تبیین می‌نماییم.

 

وی از اجرای طرح «قطره‌های مهربانی» برای جذب کودکان خبر داد و اظهار کرد: در این طرح ترویج و گسترش فعالیت‌های بشردوستانه و کمک به هم نوع را از طریق آموزش ساخت «قلک مهربانی» با وسایل دورانداختنی پیگیر هستیم و عملکرد خادمیاران در این طرح در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 

سلیمانی به اجرای طرح «صدای آرامش» باهدف تربیت و جذب مشاوران و آموزش سبک زندگی اسلامی به جهت توسعه انواع مشاوره‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح «بیعت» را نیز باهدف ایجاد پیمان عاشقی و بیعت با امام زمان (عج) برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دستور کارداریم

وی ضمن تحسین خواهران خادمیار برای ارائه طرح‌ها و ابتکارات جدید جهت تنوع‌بخشی به فعالیت‌های حوزه محرومیت‌زدایی، اذعان کرد: اگر از پتانسیل نیروی انسانی موجود در کانون خدمت رضوی درست استفاده کنیم می‌توانیم تحولی برای جذب نیرو و جمع‌آوری منابع ایجاد کنیم.

 

«محمدتقی یحیی پور» نیز با توجه به اهمیت شناسایی افراد و بانوان متخصص در جهت ارائه انواع خدمات به نیمی از جامعه که زنان می‌باشند، گفت: افراد توانمند را می‌توان در رشته‌های مختلف خدمتی سازمان‌دهی کرد و از خدماتشان بهره‌مند شد.

 

مدیر کانون خدمت رضوی نکا به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه وقف و نذر، عمرانی، انتظامی، اردوهای جهادی، دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و پیشنهاد‌هایی برای چگونگی فعالیت بانوان رضوی ارائه نمود و گفت: از اولویت‌های هر فعالیت، برآورد هزینه‌های مالی مربوط به آن است.

 

کد خبر 950176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha