اقامه نماز جمعه ۱۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

مسجدالاقصی پیش از آغاز نماز جمعه، ضدعفونی شد و ۱۰ هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در آن اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اخبار الیوم»، اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: 10 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

 

نمازگزاران با حضور در مسجدالاقصی، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

 

خادمان مسجدالاقصی نیز پیش از ورود نمازگزاران به این مسجد برای اقامه نماز جمعه، حیاط و صحن های مسجد را ضد عفونی و نظافت کردند.

 

خادمان مسجدالاقصی با علامت های سفید رنگ برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی، جای نمازگزاران را مشخص کردند.

 

تمامی این اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

 

مساجد فلسطین اشغالی به ویژه مسجدالاقصی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده و نمازگزاران نیز موظف به رعایت نکات بهداشتی هستند.

 

از سویی دیگر، «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» گزارش داد: «شیخ رائد صلاح»، رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 میلادی پس از 3 سال اسارت و حبس خانگی در گفتگویی مطبوعاتی تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی توطئه های بزرگی علیه مسجد الاقصی چیده و در حال زمینه سازی برای ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه های این مسجد است.

 

وی افزود: طمع ورزی دشمن صهیونیستی در رابطه با مسجد الاقصی هرگز در سیطره بر «باب الرحمه» یا تقسیم زمانی و مکانی این مسجد یا سیطره بر گورستان باب الرحمه خلاصه نمی شود و تمامی کسانی که گمان می کنند طمع ورزی این رژیم محدود به برخی امور مشخص است، دچار توهمی بچه گانه شده اند، زیرا رژیم اشغالگر به دنبال سیطره کامل بر کل بخش های مسجد الاقصی است.

کد خبر 950210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha