نمازهای جماعت مساجد کرمان به مدت یک هفته تعطیل شد

در نشست استانی ستادمدیریت و مقابله با کرونا مصوب شد: نمازهای جماعت مساجد استان کرمان به مدت یک هفته تعطیل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، شنبه(۲۸ تیر) در نشست استانی ستادمدیریت و مقابله با کرونا گفت: هرچند مساجد اجتماع چندانی نسبت به دیگر اجتماعات ندارد اما می توان به جهت کم کردن بار روانی جامعه، یک هفته نمازهای جماعت را تعطیل کرد.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تعطیلی به طور کلی نتیجه میدانی چندانی ندارد و تنها باعث عقب انداختن جریان می شود؛ افزود: کسی که توجه او با آمار فوتی های روزانه جلب نمی شود با تعطیلی هم اتفاقی برای او نمی افتد زیرا عوامل توجه دادن زیاد است.

 

 

وی اظهار داشت: بعضی از فرمانداران به صورت مستقل و بدون مجوز دستور تعطیلی مساجد را در بعضی شهرها دادند؛ نمی شود که فقط این مجموعه مظلوم را تعطیل کرد اگر بنای بر تعطیلی است باید همه تجمعات تعطیل شود.

 

 

حقانی با تصریح به اینکه نماز ادارات، تجمعی را شکل نمی دهد لذا  برقرار باشد؛ افزود: هر هفته ۴۰۰ تا ۵۰۰ مسجد در استان را بازرسی و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنیم.

 

وی در خصوص برگزاری دعای عرفه هم گفت: تشویق بر برگزاری در فضای باز است کما اینکه معمولاً هم در فضای باز برگزار می شود.

 

 

استاندار کرمان در واکنش به سخنانش حقانی ضمن تصویب تعطیلی یک هفته ای نمازجماعت مساجد؛ گفت: سختگیری نسبت به مساجد از همه جا بیشتر و این برای من جالب توجه بود که شما حتی کسانی را که از دستورات تخطی کنند را برکنار می کنید.

کد خبر 950462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha