جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای افزایش آگاهی نسبت به سیره ائمه اطهار(ع) است

امام‌ جمعه بیارجمند برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را فرصت مناسبی برای افزایش معلومات و آگاهی مردم نسبت به سیره زندگی ائمه اطهار (ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیارجمند با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا احمدی، امام‌جمعه بیارجمند؛ روح‌الله کریمی، بخشدار بخش بیارجمند؛ رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و دیگر اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیارجمند برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا احمدی، امام‌جمعه بیارجمند با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، بیان کرد: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصت مناسبی برای افزایش معلومات و آگاهی مردم نسبت به سیره زندگی ائمه اطهار (ع) است.

 وی بابیان اینکه مطالعه منابع این جشنواره در اجرای سبک زندگی اسلامی تأثیر بسزایی دارد، افزود: اگر بخواهیم برای سرفصل‌های زندگی خود الگویی پیدا کنیم هیچ مرجعی جز اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) وجود ندارد.

احمدی با اشاره به جایگاه والای کتاب، اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مسائل بسیار مهم است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود. جوانان، نوجوانان و حتی کودکان نیز باید به کتاب‌خوانی تشویق شوند و با علاقه‌مندی کتاب‌ها را مطالعه کنند.

در ادامه روح‌الله کریمی، بخشدار بخش بیارجمند کتاب را مایه پیشرفت و ترقی جوامع بشری دانست.

وی از اعضای انجمن کتابخانه‌های بخش  بیارجمند خواست با حضور پرشور در برنامه‌های کتاب محور در پیشبرد اهداف فرهنگی کتابخانه‌های بخش بیارجمند  بیش‌ از پیش مشارکت کنند.

در ادامه رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز کتاب‌خوانی را از ارزش‌های اساسی جوامع عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای علاوه بر آشنایی انسان با سیره اهل‌بیت (ع) موجب جذب مخاطب به کتابخانه می‌شود.

در ادامه سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌ها، گفت: در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های متنوع فرهنگی توسط کتابداران در فضای مجازی در حال برگزاری است.

در خاتمه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بیارجمند در خصوص برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بررسی مشکلات کتابخانه‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کد خبر 950607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha