برنامه‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان برگزار می‌شود

حجت الاسلام انصاری راد گفت: برنامه های ماه محرم در سال جاری با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن در هرمزگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام « علی اکبر انصاری راد »، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصت استثنایی برای تبلیغ است، به ویژگی خاص محرم امسال اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع شیوع ویروس کرونا، نیازمند بررسی جلسات متعدد کارشناسی هستیم. 

 

وی با اشاره به نقش ماه محرم و صفر در احیای دین مبین اسلام افزود: به فرموده امام راحل؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است از این رو مراسم دهه محرم و صفر در سال جاری باید با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نحو احسن برگزار شود. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری برنامه‌های محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان خبر داد و گفت: برنامه‌های محرم امسال با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نظر گیری شرایط کرونایی تدوین می‌شود.

 

انصاری راد با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بی نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی ابراز داشت: تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه ای باشد که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند. 

 

وی افزود: برگزاری مجالس و محافل اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) از اهمیت بسیاری برخوردار است، باید با افزایش شعور اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی برای پرشور برگزار شدن محافل دینی تلاش کرد. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به تبیین فلسفه عزاداری در ماه محرم پرداخت و بیان داشت: هدف اصلی هیمن است که از رهگذر ماه محرم و عزاداری، به مطالبات دینی دست یابیم. 

 

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه، در زمینه تحولات حوزه فرهنگی و احیای دین، مدیون ماه محرم هستیم، بیان داشت: مردم ولایتمدار در ماه های محرم؛ ماه ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی به صورت خودجوش به عزاداری پردخته و در راستای توسعه و گسترش این فرهنگ ناب گام برمی دارند.

 

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، با مطالبات مردمی مبتنی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم روبه رو هستیم و تاکید ستاد ملی نیز همین است. مقرر شده ستاد استانی مقابله با کرونا، بر اساس دستورالعمل جامع سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت تصمیم‌‌گیری کند.

 

 

 

کد خبر 950663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha