​برگزاری نماز جماعات در عید قربان ممنوع است/ از سرگیری فعالیت ورزشگاه ها و آموزشگاه های فنی خصوصی در گرگان

​حق شناس گفت: براساس مصوبه ستاد استانی کرونا برگزاری نماز جماعت در عید قربان در گلستان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (یکشنبه 29 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: شرایط گلستان قرمز است و ممکن است تا هفته ها قرمز بمانیم و لذا تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشیم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: هر دفاتر پیشخوان و خدمات پلیس که با ازدحام جمعیت رو به رو شود در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت یک هفته فعالیت آنها تعطیل خواهد شد.

 

حق شناس با بیان اینکه شبکه بهداشت باید آژیر خطر را به صدا در بیاورد و با ورود شبکه بهداشت نظارت ها بیشتر می شود، بیان کرد:  نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت حائز اهمیت است و اهمال کاری به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با هر صنفی که رعایت نمی کنند برخورد شدید شود.

 

وی بیان کرد: شرایط استان در وضعیت قرمز قرار دارد و محدودیت ها کماکان ادامه خواهد داشت تا شرایط استان تغییر کند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه برای شماره گذاری ساز و کاری اندیشیده شود که این شماره گذاری در شهرستان ها اتفاق بیفتد، تاکید کرد: 18 مرداد عید غدیر خم و 10 مرداد روز عید قربان را در پیش رو داریم و 100 درصد برگزاری مراسم و  نمازها در این اعیاد  ممنوع است و هفته دیگر در این خصوص تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

 

حق شناس بیان کرد: صدور مجوز و تولید ماسک در استان گلستان نیاز نیست و هر کسی مجاز است می تواند در استان ماسک تولید کند ولی باید نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت نظارت داشته باشد که ماسک های آنها با کیفیت باشد.

 

وی افزود: فست فود ها و رستوران ها بیرون برها رعایت نشده است و شبکه بهداشت، اماکن، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی کنترل بر این فضا داشته باشند و تنها بیرون بر می توانند خدمات ارائه کنند.

 

استاندار گلستان بیان کرد: اگر کارمندان دولت ماسک نزنند باید رئیس اداره برای آنها تشکیل پرونده دهد و تا هفته محدودیت یک سوم یا دو سوم می توانند بر سر کار حضور یابند و اولویت مرخصی با بانوان است.

 

حق شناس ابراز داشت: کمیته سلامت روستا به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا راه اندازی شود.

 

کد خبر 950725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha