گونه های جانوری منطقه شکار ممنوع دربند مشکول افزایش داشت

شهند گفت: گونه های جانوری منطقه شکار ممنوع دربند مشکول که شامل کل و بز و انواع پستانداران می شود پس از فصل زادآوری روند افزایشی داشت.

«سعید شهند» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: حفاظت از گونه های نادر جانوری و حیات وحش یک امر مهم برای افزایش میراث طبیعی و جانوری منطقه و کشور است که با همت بلند محیط بانان منطقه بتوانیم در این امر قدم های موثری برداریم.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: سرشماری تابستانه در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول نشان از افزایش گونه های جانوری این منطقه دارد.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: گونه های جانوری منطقه شکار ممنوع دربند مشکول که شامل کل و بز و انواع پستانداران می شود پس از فصل زادآوری روند افزایشی داشت.

 

شهند ادامه داد: همراهی مسئولان محلی این شهرستان برای حفاظت از این منطقه و افتتاح پاسگاه محیط بانی در این منطقه امیدواریم شاهد حراست و کنترل شبانه روزی از این میراث طبیعی در استان باشیم.

 

وی بیان کرد: بارش های سال های اخیر و جاری شدن چشمه ها در منطقه پوشش گیاهی آن را برای تامین نیاز غذایی این گونه جانوری افزایش داده است و این مسئله می تواند در رشد گونه های جانوری کل و بز تاثیر بهتری داشته باشد.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: دربند مشکول با مساحت 30 هزار هکتار در اطراف رودخانه قزل اوزن یکی از زیستگاه های بکر از گونه های جانوری پلنگ، کل و بز، خرس، سیاه گوش و گربه است.

 

شهند خاطر نشان کرد: در این منطقه درختان بنه، ارس، ریش بز، بادام وحشی، گون و شیرین زبان نیز به وفور یافت می شود.

کد خبر 950780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha