هدیه ۴۰۰ میلیون تومانی شیعیان کویت به خانواده های آسیب دیده کرونا

حجت الاسلام حدائق گفت: شیعیان کویت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به خانواده های محروم، نیازمند و خانواده‌هایی که در این ایام بر اثر بیماری کرونا کسب و کار و مشاغل شان تعطیل شد، هدیه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق»، امروز (یکشنبه 29 تیر) در جمع خبرنگاران که در مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز برگزار شد، گفت: با توجه به دغدغه‌ای که مسئول محترم مدرسه پیرامون تبلیغ و فعالیت‌های جهادی طلاب در جامعه داشتند کارهای جهادی شکل گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه «منصوریه» شیراز اظهار کرد: قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز در سال ۹۴ آغاز به کار کرد،  رویکرد راه اندازی کانون های فرهنگی در مساجد هم شکل گرفت و به عنوان نمونه در مساجد شروع به کار کردیم کانون ‌های فرهنگی راه اندازی شدند و طلاب در کانون ها مسئولیت کانون را به دست گرفتند و با نوجوانان به طور مستقیم در ارتباط بودند و به حمدالله در ۱۵ مسجد در نقاط مختلف شهر و از کانون‌های فرهنگی در اطراف شیراز ۸۰ طلبه مبلغ قرارگاه فرهنگی «عمار» فعال هستند.

 

مسئول قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز با اشاره به اینکه این طلاب پنج شنبه ها و جمعه ها به نقاط محروم اطراف شیراز، شهرستان شیراز و شهرستان‌های اطراف می روند و به نیازمندان خدمات رسانی می کنند، افزود: یک شاخه جهادی در قرارگاه «عمار» برای رفع محرومیت دیده شد با دعوت از خیرین محترم وجوهی به قرارگاه عمار تقدیم شد تا در این راستا مصرف شود.

 

حجت الاسلام حدائق با یادآوری این مطلب که در زمان شیوع‌ کرونا تغییری در برخی کارها شکل گرفت، افزود: طلاب از طریق فضای مجازی با قرارگاه و ائمه جماعات در فضای مجازی در ارتباط بودند و از این طریق به ویژه در ماه مبارک رمضان تفسیر دعاهای روزهای ماه مبارک، تفسیر و شرح خطبه «شعبانیه» رسول گرامی اسلام (ص) و نکات اخلاقی و مذهبی در این فضا به اشتراک گذاشته می شد.

 

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این وضعیت که در این ایام در جامعه رقم خورد و براثر بیماری کرونا برخی افراد بیکار شده بودند، افزود: طلاب در این ایام بی تفاوت نبودند، چون تبلیغ و فعالیت های مذهبی مساجد تعطیل شده بود و فعالیت های خود را در زمینه های دیگری به جامعه ارائه کردند.

 

حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه در قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» برای ضدعفونی کردن معابر مساجد و حسینیه ها در سطح شهر خود در مناطق مختلف در ایران فعال بوده است، افزود: در شمال و جنوب شهر و سایر نقاط شیراز این کار شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه بحمدالله تا به امروز به همت خیرین عزیز ۹ هزار یسته معیشتی توسط طلاب قرارگاه جهادی فرهنگی تبلیغی «عمار» بسته بندی و توزیع شده است که ۲ هزار بسته توسط قرارگاه به صورت مستقل تهیه و توزیع شد، افزود: هفت هزار بسته دیگر به صورت اشتراکی با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تهیه و توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه این بسته ها به دست نیازمندان رسید، تاکید کرد: توزیع بسته های بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بروشور هایی که توسط وزارت بهداشت ارائه شده بود هم از دیگر برنامه های این قرارگاه بود.

 

وی با اشاره به اینکه شیعیان کویت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به خانواده های محروم، نیازمند و خانواده‌هایی که در این ایام بر اثر بیماری کرونا کسب و کار و مشاغل شان تعطیل شد، هدیه کردند که توسط این قرارگاه به بیش از 700 خانواده به ازای هر خانواده مبلغ 500 هزار تومان بلاعوض پرداخت شد، افزود: به خانواده هایی که فوتی کرونا داشتند، سرکشی و از آنان دلجویی شد.

کد خبر 950868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha