​افزایش ۲۵ درصدی میزان مصرف آب شرب در گلستان/ اعمال مدیریت فشار برای جبران کمبود منابع آبی در گرگان

هرمزی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۲۵ درصد بر میزان مصرف آب شرب در گلستان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد هرمزی» عصر امروز (یکشنبه 29 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و شستشوی مکرر دست ها باعث شده است که 25 درصد میزان مصرف آب شرب در استان افزایش پیدا کند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: انتظار داریم مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی در مصرف آب صرفه جویی کنند و در صورتی که 10 درصد در میزان مصرف آب صرفه جویی داشته باشند می توانیم از پیک تابستان عبور کنیم.

 

هرمزی خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم مخازن آب برای ساعات پیک پر نگاه بداریم مجبور هستیم که از ساعت 22 و 30 دقیقه تا پنج صبح مدیریت فشار  را در گرگان اعمال کنیم.

 

وی یادآور شد: میزان پیک مصرفی آب در گرگان یک هزار و 750 لیتر برثانیه است و این در حالی است که استعداد تولید آب شرب برای این شهر یک هزار و 250 لیتر تا یک هزار و 300 لیتر  ثانیه تخمین زده می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان یادآور شد: تقریبا 480 لیتر بر ثانیه در شهر گرگان با کمبود منابع آب رو به رو هستیم و برای جبران این کمبود مجبور به کاهش  فشار آب در برخی از ساعات هستیم.

 

هرمزی تاکید کرد: در چند روز گذشته منابع آب خود را در محور ناهارخوران 150 لیتر برثانیه و از النگدره 20 لیتر بر ثانیه از دست دادیم و این مهم باعث شد که تنش هایی به وجود بیاید.

 

وی با بیان اینکه 90 درصد از مصارف آب شهر گرگان از طریق چاه های آب تامین می شود، تاکید کرد: انتظار داریم در این ایام مردم از شستشوی پارکینک و خودرو با توجه به کمبود منابع آبی خوددداری کنند.

 

کد خبر 950920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha