برای کسب درآمد باید مالیات فقط از دو دهک بالای جامعه اخذ شود

موحدی گفت: برای کسب درآمد باید مالیات فقط از دو دهک بالای جامعه اخذ شود و درآمد‌های مالیاتی به اقشار ضعیف جامعه برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مهدی موحدی» شب گذشته (یکشنبه 29 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: پژوهشگران اقتصادی در ۲۷ دی ۹۸ نخستین نامه را شامل ۱۰ راهکار به رئیس جمهور ارائه دادند، چون در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم قرار بود اقتصاد، پرقوت و بر سایه برجام اداره شود بنابراین تمام اهتمام بر این بود که راهکار‌هایی برای خروج از بحران و مشکلات اقتصادی ارائه شود.

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: پلت فرم طراحی شده خواهد توانست تبادلات اقتصادی بین مردم و مودیان مالیاتی و اقتصادی را شناسایی کند و با شناسایی آن، عدالت مالیاتی مدنظر برقرار خواهد شد و بر اساس نمودار‌ها شیوه جدیدی از دریافت مالیات خواهیم داشت.

 

این کارشناس افزود: در قالب این پلت فرم می‌توان تبادلات را رصد و مالیات تنظیمی را اخذ و فرار‌های مالیاتی را شناسایی و پیدا کرد.

 

موحدی گفت: ذینفعان در دولت ساختار‌های کنونی را به نحوی سخت کرده اند که نمی‌توان پنجره‌ای برای حل مشکلات مالیاتی پیدا کرد و با پلت فرم طراحی شده حتی می‌توان مالیات بر درآمد را نیز وضع کرد.

 

وی در ادامه افزود: وقتی از مالیات صحبت می‌شود به بخش درآمدی دولت توجه می‌شود بنابراین باید توجه داشت که مالیات باید با هدف تغییر رفتار‌ها مدیریت شود و با برداشتن مجوز‌ها مالیات‌ها بیشتر به سمت تولید هدایت خواهد شد.

 

این کارشناس اقتصادی گفت: برای کسب درآمد باید مالیات فقط از دو دهک بالای جامعه اخذ شود و درآمد‌های مالیاتی به اقشار ضعیف جامعه برسد.

 

وی افزود: به واسطه تعامل سه نهاد بانکی، پولشویی و مالیاتی می‌توان به زیرساخت‌های لازم مالیاتی دست یافت.

 

موحدی گفت: ۵ دهک ابتدای درآمدی جامعه شهری کشور درامد منفی دارند بنابراین پیشنهاد می‌شود دولت نظام مالیاتی را تغییر دهد و از فرار‌های مالیاتی جلوگیری کند بنابراین با تغییر نظام مالیاتی به دنبال احیای مالیات از دو دهک بالای جامعه به نفع دهک‌های پایین باشد./

کد خبر 950971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha