استاندارد ملی مدیریت انرژی بازنگری می‌شود

بازنگری استاندارد ملی ایزو ۵۰۰۰۱ (مدیریت انرژی) با همکاری شرکت بهینه‌سازی در کمیسیون فنی تدوین استاندارد، نهایی و برای تصویب نهایی به کمیته ملی استاندارد ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، «احمد فضلی» در نشست کمیسیون فنی تدوین استاندارد ملی ایزو ۵۰۰۰۱ (مدیریت انرژی) گفت: اجرای استاندارد ملی ایزو ۵۰۰۰۱ در شرکت‌های تابع وزارت نفت مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت الزامی بوده و نقش شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به‌عنوان هماهنگ‌کننده، مشاور و ناظر بر استقرار مدیریت انرژی است.

رئیس اندازه‌گیری و صحه‌گذاری و ناظر فنی در امور مدیریت انرژی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت افزود: کیفی‌سازی استقرار مدیریت انرژی در صنعت نفت از اولویت‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و به‌روزرسانی استاندارد ملی مدیریت انرژی است و گامی مؤثر در توسعه سیاست‌های بهینه‌سازی انرژی در کشور به شمار می رود.

فضلی به الزام اجرای استاندارد ملی ایزو  ۵۰۰۰۱  در واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: با تصویب این استاندارد مطابق ماده ۲۴ اصلاح الگوی مصرف، همه مصرف‌کنندگان انرژی با مصرف سالانه سوخت بیش از ۵ میلیون مترمکعب گاز و تقاضای قدرت الکتریکی بیش از یک مگاوات، مؤظف به ایجاد واحد مدیریت انرژی هستند./

کد خبر 951087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha