سنجش سلامت نوآموزان استان سمنان در ۷پایگاه انجام می شود

دستورانی از فعالیت هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان دراستان سمنان برای سال جاری خبردادوگفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی استان سمنان از ۲۸ تیر آغازشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد دستورانی» در گفتگو با خبرنگاران طرح سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به دبستان را امری ضروری در فرآیند ثبت‌نام عنوان کردوافزود: امسال هفت پایگاه در شهرستان‌های استان سمنان برای سنجش سلامت نوآموزان ساماندهی شده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان پیشگیری همه ساله طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان  با هدف کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان  انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه درسال جاری در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و با هدف کاهش تراکم جمعیتی در پایگاه‌ها به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا، تعداد سنجش روزانه به 20 نفر کاهش یافته و هر ۱۵ دقیقه به یک نفر نوبت داده می شود اضافه کرد: هنگام ثبت نام والدین در مدارس عادی و به واسطه محدودیت های زمانی لحاظ شده جهت رعایت فاصله اجتماعی، مدیران مدارس بایستی ضمن برنامه‌ریزی منسجم به شیوه‌ای عمل کنند که والدین مجاب شوند طبق تاریخ و ساعتی که مشخص می‌شود مراجعه کنند تا هم از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و ارزیابی ها به موقع و با دقت بالا انجام شود و هم کمترین لغو ثبت نام توسط مراجعه کنندگان را داشته باشیم.

 

دستورانی تصریح کرد : هر سال دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در طرح اجباری غربالگری حضور می یابند و در صورتی که مشکلی نداشته باشد نتایج در سامانه ثبت می شود سپس به مراکز خدمات جامع سلامت  مراجعه و در آنجا دیگر خدمات از قبیل واکسیناسیون و دیگر معاینات انجام می پذیرد.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در خصوص مزایای اجرای طرح گفت: مزایای انجام این کار کاهش استرس و فشار روانی در خانواده هاست چرا که اگر در این میان کودکی دچار مشکل تشخیص داده شود خانواده ها فرصت اصلاح و ما نیز فرصت  ارائه  مداخلات  بهنگام را برای داریم.

 

وی پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش را نیازمند همکاری بیش از پیش مدیران مدرسه و والدین نوآموزان عنوان کردو افزود: با انجام سنجش نوآموزان، ضمن شناسایی به موقع مشکلات هوشی، شنوایی، بینایی و گفتاری آن ها، مداخلات به هنگام و ارجاعات لازم به متخصصان انجام تا نوآموز با کمترین آسیب و نگرانی وارد دبستان شود.

 

دستورانی ثبت نام از کلاس اولی‌هایی که مورد سنجش قرار نگرفته اند را تخلف و غیرقانونی دانست وگفت: ثبت نام آنان تا زمانی که سنجش انجام نشده ناقص است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان پیش بینی کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۱ هزار  و ۵۰۰ دانش آموز در پایه اول ثبت نام کنند که از این تعداد شش هزار و پانصد دانش آموز در ۷ پایگاه شهرستان های استان مورد سنجش قرار خواهند گرفت و ۵ هزار نفر باقی مانده نیز فرآیند سنجش را در طول سال تحصیلی گذشته طی کرده اند.

 

 وی زمان آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی استان سمنان را از ۲۸ تیر اعلام کردوافزود: این طرح تا نیمه شهریورماه ادامه دارد و در صورت نیاز پرونده سنجش سلامت دانش‌آموز به مراکز تخصصی ارجاع می‌شود.

 

کد خبر 951140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha