پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه به مددجویان هرمزگانی امداد

پایان گفت: به‌منظور کمک به جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی به منازل مسکونی نیازمندان، بیش ۹۱ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان هرمزگان تحت پوشش خدمت پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت قرار گرفته‌اند.

« احمد پایان »، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: کمک به جبران خسارت منازل مسکونی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در مقابل حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، یکی از راهبرد‌های اساسی کمیته امداد در راستای حمایت از نیازمندان و مدیریت بحران است.

 

وی افزود: بر همین اساس در حال حاضر بیش از شش سال است که این نهاد، منازل مسکونی تمامی خانواده‌های تحت حمایت خود را در برابر حوادث آتش‌سوزی، زلزله، سیل، طوفان، رانش و ریزش زمین، تحت پوشش خدمتی با عنوان پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت قرار داده است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان ادامه داد: خدمت پرداخت کمک‌هزینه جبران خسارت به خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث و بلایای طبیعی مواردی نظیر ساختمان، تأسیسات مربوط به منازل مسکونی، اثاثیه منزل، محل نگهداری احشام واقع در منازل مددجویان، کمک‌هزینه فوت اعضای خانواده ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در منزل را پوشش می‌دهد که در حال حاضر بیش از 91 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان هرمزگان تحت پوشش این خدمت قرار دارند.


پایان گفت: این نهاد طی سال 98 به‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، مبلغ 812 میلیون تومان جهت کمک به جبران خسارت یک هزار و 44 خانواده تحت حمایت کمیته امداد که دچار آسیب شده بودند، پرداخت کرده است.


وی یادآور شد: کلیه مددجویان در صورت بروز حادثه و یا وقوع بلایای طبیعی، جهت بهره‌مندی از خدمت مذکور می‌توانند جهت تکمیل پرونده و ارائه مستندات به دفاتر کمیته امداد محل سکونت خود مراجعه نمایند که پس از بررسی و تائید توسط کارشناسان ارزیابی خسارت این نهاد و بر اساس دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مربوطه، مبلغ تعیین‌شده به‌حساب سرپرست خانوار تحت حمایت واریز خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 951153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha