خبرگزاری شبستان باید پاسخگوی شبهات و ابهامات رسانه‌های غرب در حوزه دین باشد

حجت الاسلام آزادیخواه پاسخ‌دهی به شبهات، بصیرت‌افزایی و آگا‌ه‌سازی را از وظایف رسانه‌های دینی برشمرد و گفت: در واقع رسانه‌های دینی باید با جبهه‌گیری مقابل هجمه‌های رسانه‌های غربی در حوزه دین به ابهامات پاسخ دهد.

«حجت الاسلام احد آزادیخواه» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت :رسانه های دینی می توانند درباره اصلاح امور اجتماعی و تقویت بنیه های اعتقادی و دینی مردم اثر  مثبتی  داشته باشند.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این رسانه ها باید حوزه خبر و تحلیل  با جدیت تمام وارد شوند و تأثیرگذار باشند افزود:این رسانه ها  باید ترویج آموزه های دینی و مدل‌های سبک زندگی اسلامی جامعه را تقویت کنند و این یعنی تراز و اسلامیت جامعه دینی بودن را به مراتب تقویت خواهد کرد و این  اصل  می‌تواند یک کارکرد مهم رسانه های دینی  باشد .


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها را نمی توان به دینی و غیردینی تقسیم کرد و در جامعه اسلامی ما رسانه‌ای به نام رسانه های دینی و غیردینی نداریم گفت: در واقع ما رسانه‌ها را می توانیم به رسانه های عمومی و تخصصی تقسیم کنیم .


وی با بیان اینکه رسانه‌های عمومی عمدتاً باید در  راستای بنیه های دینی تقویت شوند ،تصریح کرد: رسانه‌های تخصصی مانند شبستان که به صورت تخصصی در حوزه مسجد کار می‌کند باید فرهنگ‌سازی جدی در حوزه ترویج مباحث و مسائل دینی داشته باشد.


وی افزود:  در واقع باید جمعیت هدف از جامعه نخبگانی باشد و از جمعیت نخبگانی بتواند مطالب عناوین آموزه‌های دینی و ... را اقتباس کند و به عنوان یک خبر برای کل مردم باز نشر  کند و در واقع یک ترویج آموزش دینی را در دستور کار داشته باشد .


حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به اینکه کشور و انقلاب ما  از ادوار گذشته تا امروز همواره مورد هجوم دشمنان و بیگانگان بوده گفت: مقام معظم رهبری نیز  این مهم را بارها با عناوین مختلف از جمله تهاجم فرهنگی و... بیان کرده‌اند.


 وی با بیان اینکه از  دهه‌های گذشته تا به امروز در این جنگ نابرابر رسانه‌ای  رسانه های  غربی  دشمنان و جریان نفاق و ضد اسلام و انقلاب علیه دین اسلام تبلیغات داشته افزود:  طبیعتا رسانه های دینی باید به عنوان افسران حوزه خبر و افسران خط مقدم جبهه ای رسانه  در مقابل جنگ رسانه ای دشمن نقش آفرینی کنند.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:  در این زمینه رسانه های  تخصصی و دینی باید در خنثی سازی، تخریب‌ها و غبارهایی که دشمن برای دین گریزی جوانان  ایجاد کرده نقش آفرینی  و تلاش کنند.


 وی افزود: رسانه های تخصصی و دینی باید چهره های جذاب و قرائت های صریح و قابل دفاع متناسب با نیازمندیهای روز جوانان از دین ارائه کنند و و این یعنی همین فقه و پویایی که ما می گوییم یعنی رسانه های دینی نباید صد در صد سنتی  عمل کنند   در واقع باید نگاه مردم را به آموزه‌های دینی متناسب با نیازمندیهای روز آنها تدوین کنند.


وی اضافه کرد:  در این زمینه نخبگان حوزه و دانشگاه و چهره‌ها و همه کسانی که  می‌تواننند  بیشتر مسائل دینی را با لطافت و سهل بودن  معرفی کنند بیشتر به رخ کشیده شوند  و چهره و اصالت  واقعی دین مبین اسلام و زیبایی های معنوی آن  را به مردم معرفی کنند.

وی در ادامه ضمن  توصیه به جوانان گفت:  جوانان باید  در رابطه با امور دینی از چند پایگاه استفاده کنند که یکی از مهمترین پایگاهها رسانه‌های تخصصی است و این رسانه ها نیز باید  که بخشی از نیازمندیهای جوانان را با جدیت  دنبال و برآورده کنند.


 وی با بیان اینکه جوانان ما در حوزه‌های مختلف سوالات و ابهاماتی دارند گفت: به عنوان مثال یکی از این حوزه ها حوزه بانکداری اسلامی است  که جوانان ما هنوز ابهام دارند آیا بانک‌های ما  امروز با وجود اینکه در جامعه اسلامی هستند اسلامی  هستند یا نه و اگر اسلامی هستند وضعیت پرداخت‌ها، دریافت سود و... در این بانک‌ها بهچه صورت است  که در این زمینه رسانه های دینی می توانند  با ورود به چنین مسائلی دینی و شرعی پاسخ بسیاری از ابهامات  جوانان را بدهند .


وی پاسخ دهی به شبهات، بصیرت افزایی و آگاه سازی بسیاری از مسائل روز و ... را از دیگر وظایف رسانه‌های دینی برشمرد و گفت:  در واقع باید با جبهه گیری  در برابر بسیاری از برنامه های رسانه های غربی رسانه های دینی  به ابهامات پاسخ بدهند.


آزادیخواه در به کارکردهای اماکن فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و افزود: هنوز  مردم ما از بسیاری از کارکردهای مراکز دینی و فرهنگی ما  آگاهی کافی ندارند و شاید بسیاری فقط مساجد را محل برگزاری  امور عبادی و دینی مانند نماز جماعت  بدانند .


وی افزود:اما امروز باید کارکردهای مسجد در برگزاری برنامه های فرهنگی، برگزاری مسابقه کتابخوانی ،خدمات قرض الحسنه ،خدمات آموزشی ،بهداشتی، مشاوره و... که مردم در جریان نیستند  گفته شود  و باید عمده کار رسانه ها این باشد.


 وی با گریزی به شرایط امروز کشور و مسئله کرونا گفت:  در این ایام در مساجد و از سوی بچه های مسجدی چقدر کارهای بزرگی انجام شد و  رسانه هایی مانند شبستان باید  در این زمینه بسیار کار کنند و آمار بدهند و بگویند  از سوی جوانان مسجدی  چندین نفر ساعت کار در این ایام  انجام شد.


  وی با بیان اینکه در ایام کرونا مساجد جز اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند  گفت: در واقع این کار با هدف حفظ سلامت مردم انجام شد و مردم ما باید بدانند که مساجد همسو و به نفع مردم کار ممی‌کنند.


 وی با بیان اینکه در ایام کرونا شاید برنامه هایی عبادی و دینی مانند برگزاری نماز جماعت، دعا و برنامه هایی دیگر که در طول سال در مساجد  انجام می شد  برگزار نشد اما  سایر برنامه های جایگزین آن شد.


وی حضور جوانان مسجدی در ضد عفونی معابر، اقدامات جهادی، بسته بندی و توزیع کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان را از سوی جوانان و افراد مسجدی از اقدمات ارزشمند در این ایام برشمرد و گفت: باید این برنامه ها از سوی رسانه های تخصصی و دینی بیشتر منتشر شود.  

 

کد خبر 951380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha