ساخت روستای قرآنی در «پوتراجایا» مالزی

یک روستای قرآنی با هزینه حدود ۱۵۰ «رینگیت» قرار است در «پوتراجایا» ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «astroawani»،یک روستای قرآنی با هزینه حدود 150 «رینگیت» (واحد پول مالزی) قرار است در «پوتراجایا» ساخته شود.

 

هدف از ساخت این روستای قرآنی گسترش قلمروی فدرال پوتراجایا به عنوان مرکزی برای یادگیری قرآن است.

 

«تن سری انوار موسی» ،وزیر اراضی فدرال در مالزی با اعلام خبر ساخت این روستای قرآنی گفت: قرار است این روستا همچنین شامل یک مسجد و چند استودیو باشد.

 

وی افزود: ما «پوتراجایا» را به عنوان مکانی برای چگونگی به اشتراک گذاشتن دانش قرآن با مردم به شکلی مؤثرتر و معنادارتر توسعه خواهیم داد.

 

انوار موسی این اظهارات را در مراسم جشنی که در پوتراجایا برگزار و در آن 50 نسخه از قرآن کریم در میان مردم توزیع شد،بیان کرد.

 

وزیر اراضی فدرال در مالزی در گفتگو با خبرنگاران همچین از لزوم آشنایی همه افراد یک جامعه به ویژه جوانان با قرآن و مفاهیم و ارزش های این کتاب آسمانی سخن گفت.

 

موسی تاکید کرد : آشنایی با قرآن می تواند تاثیرات بسیار مثبت و ارزنده ای در زندگی فردی و اجتماعی همه افراد داشته باشد و به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا شرایط را برای آشنایی هر چه بیشتر افراد با مفاهیم قرآنی مهیا کنیم.

 

پوتراجایا شهری واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی است.

 

چندین اداره دولتی از شهر متراکم و شلوغ کوالالامپور که بزرگترین شهر مالزی محسوب می شود است به شهر پوتراجایا منتقل شده اند.

کد خبر 951737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha