هشدار جدی دانشگاه علوم پزشکی/ به گیلان سفر نکنید

سالاری با هشدار جدی از افزایش بیماران مبتلا به کروناویروس در گیلان گفت: مسافران در این شرایط بحرانی به گیلان سفر نکنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» عصر امروز(سه شنبه،۳۱ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: پس از عید سعید فطر پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان سیر صعودی دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از 150 تن به حدود 300 تن افزایش پیدا کرده است گفت:  20 درصد بیماران بستری و سرپایی فعلی از مسافرینی هستند که در گیلان به دلایل مختلف حضور پیدا کرده اند.

 

وی از سیر صعودی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در گیلان خبرداد و افزود: در پی کاهش محدودیت ها و بازگشایی اصناف و صنایع، عده ای خیال می کنند ویروس کرونا از بین رفته و این بی توجهی ها، موجب شده تا شمار مبتلایان به کرونا از جمله در بین بیماران زمینه ای و سالمندان افزایش پیدا کند.

 

سالاری با تاکید بر اینکه بهداشت عمومی و فردی رعایت شود خاطر نشان کرد: همه باید از ماسک استفاده کنند هم اینکه مرتب دست ها را  شست و شو دهند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

وی از کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در گیلان خبر داد و اذعان کرد: با توجه به کاهش شدت بیماری، افزایش مراقبت ها و همچنین ارتقا زیرساخت های درمانی و تجهیزات پزشکی، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان کاهش یافته است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیر صعودی بیماری کرونا در استان را نگران کننده دانست و خاطر نشان کرد: اگر روند صعودی شیوع و ابتلای گیلانیان به بیماری کووید19 به همین روال ادامه پیدا کند یقینا با آغاز فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفولانزا، مقابله با دو بیماری مشابه بسیار سخت تر خواهد بود.

 

سالاری با بیان اینکه میزان مرگ و میر در کشور افزایش یافته و اکنون روزانه 200 تن جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست می دهند، تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری در شرایطی که نه واکسن آن تولید شده و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد، رعایت پروتکل های بهداشتی، جداسازی بیماران احتمالی کرونا از افراد سالم، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و جدی گرفتن بیماری کووید19 است.

کد خبر 951751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha